مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,365
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر و نقش کلاس های آموزش زبان انگلیسی در افزایش هوش هیجانی و سازه های مربوط

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 17

چکیده

 نتایج بسیاری از تحقیقات حاکی از آن است که هوش هیجانی (EQ) بیش از ضریب هوشی (IQ) می تواند در موفقیت زندگی و تحصیلی نقش ایفا کند (گلمن, 1995). از این رو چگونگی ارتقای سواد هوش هیجانی مورد توجه بسیاری از محققان در این حوزه قرار گرفته است. از میان رویکردهای مختلف برای افزایش این هوش به نظر می رسد کلاس های زبان انگلیسی با توجه به ماهیتشان قادر به انجام این مهم باشند. پژوهش حاضر در صدد بررسی تاثیر و نقش کلاس های آموزش زبان انگلیسی بر افزایش هوش هیجانی و سازه های مربوط به آن برآمده است. بدین منظور دو گروه کنترل به ترتیب از دبیرستان ها و موسسات زبان انتخاب گردیدند. پرسش نامه هوش هیجانی (بار-آن, 1996) در ابتدا و انتهای یک دوره شش ماهه به زبان آموزان داده شد. نتایج تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تی نشان داد که هوش هیجانی و زیر سازه های «درون فردی», «میان فردی» و «کنترل استرس» در موسسات زبان نسبت به دبیرستان ها افزایش چشمگیر داشته است. در پایان, در این راستا پیشنهاداتی ارایه گردیده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی فاطمی، آذر، پیش قدم، رضا، و ناوری، صفورا. (1389). تاثیر و نقش کلاس های آموزش زبان انگلیسی در افزایش هوش هیجانی و سازه‌ های مربوط. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، 42(1)، 1-17. SID. https://sid.ir/paper/187597/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی فاطمی آذر، پیش قدم رضا، ناوری صفورا. تاثیر و نقش کلاس های آموزش زبان انگلیسی در افزایش هوش هیجانی و سازه‌ های مربوط. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)[Internet]. 1389؛42(1):1-17. Available from: https://sid.ir/paper/187597/fa

    IEEE: کپی

    آذر حسینی فاطمی، رضا پیش قدم، و صفورا ناوری، “تاثیر و نقش کلاس های آموزش زبان انگلیسی در افزایش هوش هیجانی و سازه‌ های مربوط،” مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، vol. 42، no. 1، pp. 1–17، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187597/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا