مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

543
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر بسته مداخلات بهنگام عصب-روانشناختی کودک محور بر سرعت پردازش کودکان با تأخیر رشدی شناختی

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 162

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی بسته مداخلات بهنگام عصب روانشناختی کودک محور بر سرعت پردازش کودکان با تأخیر رشدی شناختی بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی و از طرح پیش آزمون-پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل استفاده شد. به این منظور با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و با توجه به ملاک های ورود به پژوهش از بین کودکان 4 تا 6 ساله با تأخیر رشدی شناختی شهر تبریز که در سال تحصیلی 97-1396 در مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی مشغول به تحصیل بودند تعداد 30 کودک انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده و در پژوهش شرکت داده شدند. سپس بسته مداخلات به هنگام عصب – روانشناختی کودک محور به مدت 16 جلسه 2 ساعته بر گروه آزمایش اجرا شد. برای جمع آوری اطلاعات و غربالگری از مقیاس هوشی وکسلر پیش از دبستان ویرایش سوم استفاده گردید. داده های به دست آمده با آزمون تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS-22 تحلیل شدند. نتایج به دست آمده نشان داد که بین عملکرد آزمودنی های گروه آزمایش و کنترل در سرعت پردازش در مرحله پس آزمون و پیگیری تفاوت معنی داری وجود دارد (05/0 > P). بنابراین می توان نتیجه گرفت که بسته مداخلات بهنگام عصب – روانشناختی منجر به افزایش سرعت پردازش در کودکان تأخیر رشدی شناختی شده است و از این بسته می توان در توانبخشی و بهبود سرعت پردازش کودکان استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینعلی زاده، محمد، فرامرزی، سالار، و عابدی، احمد. (1398). بررسی تأثیر بسته مداخلات بهنگام عصب-روانشناختی کودک محور بر سرعت پردازش کودکان با تأخیر رشدی شناختی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 12(46 )، 143-162. SID. https://sid.ir/paper/183561/fa

    Vancouver: کپی

    حسینعلی زاده محمد، فرامرزی سالار، عابدی احمد. بررسی تأثیر بسته مداخلات بهنگام عصب-روانشناختی کودک محور بر سرعت پردازش کودکان با تأخیر رشدی شناختی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1398؛12(46 ):143-162. Available from: https://sid.ir/paper/183561/fa

    IEEE: کپی

    محمد حسینعلی زاده، سالار فرامرزی، و احمد عابدی، “بررسی تأثیر بسته مداخلات بهنگام عصب-روانشناختی کودک محور بر سرعت پردازش کودکان با تأخیر رشدی شناختی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 12، no. 46 ، pp. 143–162، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183561/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button