مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

372
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آسیب های کارکردی پردیس های خودگردان دانشگاه های دولتی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 197 | صفحه پایان 216

چکیده

 با توجه به اینکه از سال 1390, پردیس های خودگردان عهده دار رسالت و کارکردهای آموزش عالی شده اند و اهمیت این مسئله, این پژوهش باهدف, بررسی و آسیب شناسی کارکردی پردیس های خودگردان در سه بعد (آموزش, پژوهش و خدمات تخصصی) و پیامدهای بلندمدت این آسیب ها انجام شده است. بدین منظور با 21 نفر از صاحب نظران آموزش عالی و مدیران پردیس های خودگردان دانشگاه های دولتی شهر تهران به روش نمونه گیری هدفمند مصاحبه عمیق نیمه ساختارمند انجام شد. این پژوهش کیفی, از نوع رویکرد استقرایی و ازنظر روش توصیفی-اکتشافی است. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل مضمون (تم) استفاده و مضامین آسیب های کارکردی استخراج شد. حاصل تحلیل مصاحبه ها, استخراج 97 کد در قالب 3 مولفه اصلی و 6 مولفه فرعی هست. 58 کد از کدهای استخراج شده از مصاحبه ها, مربوط به بعد آموزش آسیب های کارکردی شامل؛ افت کیفیت فرایند آموزش, افت کیفیت فرایند یادگیری, عدم تعامل سازنده بین استاد و دانشجو بوده است. همچنین, 19 کد از کدهای استخراج شده از مصاحبه ها مربوط به بعد پژوهش آسیب های کارکردی شامل؛ کیفیت پایین پژوهش و عدم توجه به پژوهش دانشجویی بوده است. 9 کد از کدهای استخراج شده از مصاحبه ها مربوط به بعد خدمات تخصصی آسیب های کارکردی در عدم تعامل پردیس, صنعت و سایر بخش های جامعه خلاصه می شود. همچنین, 11 کد از کدهای استخراج شده, مربوط به پیامدهای بلندمدت آسیب های کارکردی پردیس ها شامل؛ افت کیفیت ورودی های پردیس, گسترش مدرک گرایی, افت کیفیت پژوهش, توجه صرف به کارکرد آموزش, اولویت کمیت بر کیفیت, افت کیفیت فارغ التحصیلان, عدم تولید علم و لطمه به جایگاه بوده است. بر این اساس انتظار می رود, در جهت کاهش یا رفع این آسیب ها تلاش شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قریشی خوراسگانی، مریم سادات، یمنی دوزی سرخابی، محمد، ذاکرصالحی، غلامرضا، و مهران، گلنار. (1398). بررسی آسیب های کارکردی پردیس های خودگردان دانشگاه های دولتی شهر تهران. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 6 (سال 26)(1 )، 197-216. SID. https://sid.ir/paper/186712/fa

    Vancouver: کپی

    قریشی خوراسگانی مریم سادات، یمنی دوزی سرخابی محمد، ذاکرصالحی غلامرضا، مهران گلنار. بررسی آسیب های کارکردی پردیس های خودگردان دانشگاه های دولتی شهر تهران. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1398؛6 (سال 26)(1 ):197-216. Available from: https://sid.ir/paper/186712/fa

    IEEE: کپی

    مریم سادات قریشی خوراسگانی، محمد یمنی دوزی سرخابی، غلامرضا ذاکرصالحی، و گلنار مهران، “بررسی آسیب های کارکردی پردیس های خودگردان دانشگاه های دولتی شهر تهران،” علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 6 (سال 26)، no. 1 ، pp. 197–216، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186712/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button