Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

442
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

531
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های «دانش دبیران» در آموزش و پرورش شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 76

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, شناسایی مولفه های دانش دبیران در آموزش و پرورش شهر اهواز بود. پژوهش مذکور از نظر هدف در حیطه پژوهش های «نظری-کاربردی» و به لحاظ روش, آمیخته از نوع اکتشافی متوالی(کیفی و کمی) است. در بخش کیفی بر اساس قاعده اشباع نظری 11 نفر از دبیران شهر اهواز به روش نمونه گیری هدفمند و با استفاده از الگوی موارد مطلوب انتخاب شدند و در این پژوهش مشارکت کردند. حجم نمونه برای بخش کمی بر اساس فرمول کوکران 346 نفر برآورد شد و از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی برای انتخاب آنها استفاده شد. برای جمع آوری داده های کیفی از روش مصاحبه نیمه ساختمند و برای داده های کمی, از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. در بخش کیفی به منظور تجزیه و تحلیل مصاحبه ها, از روش تحلیل محتوای استنتاجی مصاحبه ها و برای تجزیه و تحلیل داده های کمی, از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که مولفه های دانش دبیران شامل دانش مهارتی (مهارت در تدریس, مهارت ارزشیابی و. . . )؛ دانش شناختی (شناخت دانش آموزان, شناخت قوانین و مقررات و. . . ), دانش رویه ای (تدریس عملی, دانش ارزشیابی و. . . )؛ دانش ارتباطی-تعاملی (تعامل با مدیر, تعامل با اداره و. . . )؛ دانش مدیریت و برنامه ریزی (رهبری و مدیریت کلاس و. . . ) و دانش فن آوری (توانایی استفاده از محتوای الکترونیکی, کامپیوتر و اینترنت) می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرهادی راد، حمید، شاهی، سکینه، و خلیلی، امین اله. (1398). شناسایی مولفه های «دانش دبیران» در آموزش و پرورش شهر اهواز. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 6 (سال 26)(1 )، 55-76. SID. https://sid.ir/paper/186719/fa

    Vancouver: کپی

    فرهادی راد حمید، شاهی سکینه، خلیلی امین اله. شناسایی مولفه های «دانش دبیران» در آموزش و پرورش شهر اهواز. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1398؛6 (سال 26)(1 ):55-76. Available from: https://sid.ir/paper/186719/fa

    IEEE: کپی

    حمید فرهادی راد، سکینه شاهی، و امین اله خلیلی، “شناسایی مولفه های «دانش دبیران» در آموزش و پرورش شهر اهواز،” علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 6 (سال 26)، no. 1 ، pp. 55–76، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186719/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا