مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,055
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان عربی: الشعر العربی الحدیث، بین الرومانسیة و الواقعیة (عنوان فارسی: گذر از رومانتیسم به واقع گرایی در شعر معاصر عربی)

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 48

کلیدواژه

الواقعیة (کلیدواژه فارسی: شعر نوین عربیQ3
واقع گرایی)Q3

چکیده

 چکیده عربی:یتبادر إلی الأذهان فی الأوساط الجامعیة مصطلح المدارس الأدبیة, و تبدأ هذه المدارس دراستها المختلفة من تاریخ الأدب و بخاصة تاریخ الأدب الأوروبی منذ القرن السادس عشر عند ما کانت الثورة الفرنسیة الکبری عام 1789 فی ذروتها. و بواسطة الأسلوب الکلاسیکی طیلة القرن السابع أخذت هذه المدارس صورتها الأکثر شیوعا. و یمکن اعتبار هذه المدارس إلی حد ما بقایا الطرق الیونانیة والرومانیة القدیمة فی القرون الوسطی و إن هذه المدارس الأدبیة لم تکن ولیدة اکتشاف فردی أوجماعی و التی تظهر من فراغ, و تسیطر علی جمیع الأدب بل کانت سائدة بشکل جعلها تبرز أکثر من غیرها من المدارس الاخری.تسعی المقالة التی بین أیدیکم لتستوعب الرئالیة أو الواقعیة, و دراسة هذه المدرسة الأدبیة بشکل عام و من ثم تتطرق إلی الأسباب التی أدت إلی تفوق هذه المدرسة علی المدرسة الرومانسیة.   چکیده فارسی:امروزه مکتب های ادبی اصطلاحی است که در محافل یا کرسی های دانشگاهی بسیار شنیده می شود. این مکاتب ادبی گوناگون که در ادبیات, به ویژه تاریخ ادبیات اروپا از آنها نام برده می شود, از قرن شانزدهم یعنی اوج انقلاب رنسانس و اومانیسم آغاز می گردد و توسط سبک کلاسیسم در طی قرن هفدهم, صورت وسیع تری به خود می گیرد. این مکاتب ادبی را شاید بتوان تا حدودی بازمانده شیوه های کهن یونان و روم یا قرون وسطی دانست. مکتب های ادبی, اختراع یا اکتشاف فردی خاص یا گروهی معین نبوده که به یکباره پدید آمده و بر کل ادبیات سایه افکند, بلکه همواره وجود داشته و فقط در دوره ای, سبکی یا طریقتی معین پر رنگ تر از بقیه ایفای نقش کرده است. مقاله پیش رو سعی بر آن دارد که به یکی از این سبک های ادبی یعنی رئالیسم یا همان واقع گرایی بپردازد. لذا در ابتدا این مکتب ادبی مورد مطالعه و بررسی اجمالی قرار می گیرد, سپس دلایل چیرگی آن بر سبک رومانتیسم در شعر معاصر عربی مطرح می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آل بویه لنگرودی، عبدالعلی، و اسمعیلی، مهدی. (1390). عنوان عربی: الشعر العربی الحدیث, بین الرومانسیة و الواقعیة (عنوان فارسی: گذر از رومانتیسم به واقع گرایی در شعر معاصر عربی). لسان مبین، 3(5)، 20-48. SID. https://sid.ir/paper/186731/fa

    Vancouver: کپی

    آل بویه لنگرودی عبدالعلی، اسمعیلی مهدی. عنوان عربی: الشعر العربی الحدیث, بین الرومانسیة و الواقعیة (عنوان فارسی: گذر از رومانتیسم به واقع گرایی در شعر معاصر عربی). لسان مبین[Internet]. 1390؛3(5):20-48. Available from: https://sid.ir/paper/186731/fa

    IEEE: کپی

    عبدالعلی آل بویه لنگرودی، و مهدی اسمعیلی، “عنوان عربی: الشعر العربی الحدیث, بین الرومانسیة و الواقعیة (عنوان فارسی: گذر از رومانتیسم به واقع گرایی در شعر معاصر عربی)،” لسان مبین، vol. 3، no. 5، pp. 20–48، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186731/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button