مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

719
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای نحوه مشارکت کودکان فلج مغزی 8 تا 14 سال و کودکان طبیعی همسال در فعالیت های اوقات فراغت

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 69

چکیده

 زمینه و هدف: مشارکت کودکان در فعالیت های تفریحی و اوقات فراغت با سلامت آنها ارتباط دارد. هدف از مطالعه حاضر بررسی مشارکت کودکان فلج مغزی 8 تا 14 سال در مقایسه با کودکان طبیعی همسال بوده است.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی 30 کودک فلج مغزی با میانگین سنی 11 سال و 1ماه از مدارس ویژه جسمی-حرکتی و 30 کودک طبیعی همسال آنها با میانگین سنی 11 سال و 6 ماه از مدارس عادی به روش غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدند. مشارکت این کودکان از طریق مصاحبه به وسیله آزمون (CAPE: Children’s Assessment of Participation and Enjoyment) رزیابی شد. داده ها از طریق نرم افزار SPSS17 تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: از نظر تنوع مشارکت تفاوت معناداری بین کودکان فلج مغزی و کودکان طبیعی همسال با مقادیر (p=0.000) مشاهده شد. شدت مشارکت کودکان طبیعی همسال بیشتر از کودکان فلج مغزی بود (p=0.000) تفاوت معناداری بین دو گروه از نظر لذت مشاهده نشد. اثر اصلی جنسیت و اثر متقابل گروه در جنسیت در هیچکدام از متغیرهای آزمون CAPE معنادار نبود.نتیجه گیری: کودکان همسال در تعداد فعالیت های بیشتری مشارکت داشتند. مشکلات فیزیکی می تواند روی مشارکت کودکان در فعالیت های روزمره و اجتماعی شدن آنها اثر بگذارد (11, 4, 2), لذا آگاهی از مشارکت این کودکان می تواند به متخصصان سیستم بهداشتی در جهت طراحی درمان های متناسب با نیازهای کودکان و ارتقا مشارکت و سلامت آنها کمک کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنی، مدینه، حسنی مهربان، افسون، علی آبادی، فرانک، و تقی زاده، قربان. (1392). بررسی مقایسه ای نحوه مشارکت کودکان فلج مغزی 8 تا 14 سال و کودکان طبیعی همسال در فعالیت های اوقات فراغت. توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION)، 7(1)، 63-69. SID. https://sid.ir/paper/187220/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی مدینه، حسنی مهربان افسون، علی آبادی فرانک، تقی زاده قربان. بررسی مقایسه ای نحوه مشارکت کودکان فلج مغزی 8 تا 14 سال و کودکان طبیعی همسال در فعالیت های اوقات فراغت. توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION)[Internet]. 1392؛7(1):63-69. Available from: https://sid.ir/paper/187220/fa

    IEEE: کپی

    مدینه حسنی، افسون حسنی مهربان، فرانک علی آبادی، و قربان تقی زاده، “بررسی مقایسه ای نحوه مشارکت کودکان فلج مغزی 8 تا 14 سال و کودکان طبیعی همسال در فعالیت های اوقات فراغت،” توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION)، vol. 7، no. 1، pp. 63–69، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187220/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button