مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاریخ و مشکلات آموزشی – پژوهشی پیش رو (راهبردهای توسعه کیفی)

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 123

چکیده

تاریخ یکی از رشته های مهم آموزشی در علوم انسانی و علم پایه در علوم اجتماعی است که در بیشتر دانشگاه های کشور تدریس می شود. شیوه های سنتی آموزش به تاریخ سیاسی پرداخته و از جنبه های مختلف حیات اجتماعی انسان غافل مانده اند. همچنین پژوهش های تاریخی در نظام سنتی مبتنی بر اسناد سیاسی در لاکی محافظه کارانه فرو رفته است و نمی تواند به مسایل امروز جامعه و انسان پاسخ دهد.لزوم تغییر دیدگاه در آموزش و پژوهش تاریخ به منظور کارآمد کردن این علم از ضرورت های مهم و اساسی در دانشگاه هاست. این کار می تواند با برنامه ریزی های علمی و دقیق و برگزاری دوره های آموزشی و کنفرانس های علمی میسر شود و توسعه کیفی آموزش و پژوهش تاریخ و به تبع آن رشد علم تاریخ را در پی داشته باشد. این مقاله تلاشی برای نشان دادن چشم اندازها, انتظارها و راه کارهای علمی برای توسعه کیفی در رشته تاریخ است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، مسعود. (1388). تاریخ و مشکلات آموزشی – پژوهشی پیش رو (راهبردهای توسعه کیفی). تاریخ نگری و تاریخ نگاری (علوم انسانی)، 19(2 (پیاپی 78))، 93-123. SID. https://sid.ir/paper/187651/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی مسعود. تاریخ و مشکلات آموزشی – پژوهشی پیش رو (راهبردهای توسعه کیفی). تاریخ نگری و تاریخ نگاری (علوم انسانی)[Internet]. 1388؛19(2 (پیاپی 78)):93-123. Available from: https://sid.ir/paper/187651/fa

    IEEE: کپی

    مسعود مرادی، “تاریخ و مشکلات آموزشی – پژوهشی پیش رو (راهبردهای توسعه کیفی)،” تاریخ نگری و تاریخ نگاری (علوم انسانی)، vol. 19، no. 2 (پیاپی 78)، pp. 93–123، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187651/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button