مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,057
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,030
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کلی کتاب "پراسپکت دو" از دیدگاه دبیران زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 32

چکیده

 از مهم ترین و ضروری ترین نیازهای هر نظام آموزشی, برنامه ریزی, تدوین, بررسی, تغییر و به روزرسانی کتاب های درسی است چراکه تقویت بنیاد هر نظام آموزشی, وابسته به کیفیت و کمیت اطلاعاتی است که از طریق «رسانه ای مهم و پرکاربرد» به نام کتاب درسی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. بنابراین, ارزیابی کتاب های درسی برای ارتقا و ترسیم ویژگی های کتاب های آینده امری ضروری است. از این رو, تحقیق حاضر به ارزیابی کتاب «پراسپکت دو»می پردازد که در سال های اخیر در پایة هشتم نظام آموزشی ایران (دوم متوسطه) جهت تدریس زبان انگلیسی مورد استفاده قرار گرفته است. در این بررسی, نظرات معلمان زبان انگلیسی هفت شهر اصفهان, همدان, کرج, سنندج, رشت, قروه و بروجرد به وسیلةپرسش نامة 65 سئوالی محقق ساخته گردآوری و مورد تحلیل قرار گرفته است. به منظور حصول اطمینان از روایی و پایایی ابزار تحقیق, نخست پرسش نامة مذکور به صورت آزمایشی در مقیاس محدود به اجرا درآمد و بر این اساس, ضریب پایایی پرسش نامه (آلفای کرانباخ برابر 9/‍ 0) ونیز روایی سازة آن از طریق تحلیل عاملی (تأییدی)تأیید گردید. در مطالعة اصلی از میان 236 پرسش نامة توزیع شده, 200 نسخه توسط دبیران تکمیل شد و 38 نفر نیز در مصاحبه ای نیمه ساختارمند شرکت نمودند. نتایج حاصل از تحلیل کمّی و کیفی پرسش نامه و سئوالات مصاحبه نشان داد که دبیران زبان انگلیسی, کتاب حاضر را به لحاظ محتوای زبانی مناسب و از نظر جنبه های ظاهری, فرهنگی, و نیز ایجاد شرایط واقعی برای استفاده از زبان هدف ضعیف ارزیابی کرده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی صفا، محمد، غنچه پور، اعظم، ملک محمدی، رضا، سیفی، زهرا، و ذکرتی، سرور. (1396). ارزیابی کلی کتاب "پراسپکت دو" از دیدگاه دبیران زبان انگلیسی. زبان پژوهی (علوم انسانی)، 9(24 )، 7-32. SID. https://sid.ir/paper/187832/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی صفا محمد، غنچه پور اعظم، ملک محمدی رضا، سیفی زهرا، ذکرتی سرور. ارزیابی کلی کتاب "پراسپکت دو" از دیدگاه دبیران زبان انگلیسی. زبان پژوهی (علوم انسانی)[Internet]. 1396؛9(24 ):7-32. Available from: https://sid.ir/paper/187832/fa

    IEEE: کپی

    محمد احمدی صفا، اعظم غنچه پور، رضا ملک محمدی، زهرا سیفی، و سرور ذکرتی، “ارزیابی کلی کتاب "پراسپکت دو" از دیدگاه دبیران زبان انگلیسی،” زبان پژوهی (علوم انسانی)، vol. 9، no. 24 ، pp. 7–32، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187832/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button