مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تفاوت های تاثیرگذاری سطوح پردازش لغت در پردازش اسم و فعل در زبان دوم و اهمیت آن در آموزش زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 162

چکیده

 بر اساس مطالعات روانشناسی زبان, در پردازش و بازیافت لغت, آمادگی ادراکی, مفاهیم لغوی, کدگذاری نحوی, ویژگی های وندی, والگوهای آوایی مورد تاکید قرارگرفته اند. همچنین با در نظرگرفتن مطالعات پیشین, نظریاتی در مورد توالی و همزمانی سطوح پردازش لغت به لحاظ آوایی, وندی, نحوی, و معنایی مطرح شده است, اما میزان تاثیرگذاری این سطوح در پردازش لغت مورد بررسی قرار نگرفته است. در این پژوهش که با مشارکت هشتاد و شش نفر دانشجوی مقطع کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی انجام گرفت, با استفاده از آزمون نامیدن تصویر به عنوان ابزاری شناختی, تفاوت های تاثیرگذاری سطوح پردازش لغت در بازیافت اسم و فعل در زبان دوم بررسی شد. بر اساس نتایج این پژوهش, در زبان دوم, پردازش اسامی بیشتر متاثر از سطح ادراک, و پردازش افعال بیشتر متاثر از سطح قاعده سازی می باشد. در نتیجه در آموزش اسامی به زبان انگلیسی, تاکید بر ویژگی های فیزیکی و خصوصیت ظاهری قابل مشاهده و در آموزش افعال تاکید بر خصوصیت های وندی به نحو معناداری یادگیری را تسهیل می کند. همچنین, اسامی مدت زمان بیشتری در حافظه باقی می ماند, ولی یادگیری ضمنی افعال در مقایسه با اسامی بیشتر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طبسی مفرد، فاطمه، غفارثمر، رضا، و اکبری، رامین. (1396). تفاوت های تاثیرگذاری سطوح پردازش لغت در پردازش اسم و فعل در زبان دوم و اهمیت آن در آموزش زبان انگلیسی. زبان پژوهی (علوم انسانی)، 9(22 )، 147-162. SID. https://sid.ir/paper/187864/fa

    Vancouver: کپی

    طبسی مفرد فاطمه، غفارثمر رضا، اکبری رامین. تفاوت های تاثیرگذاری سطوح پردازش لغت در پردازش اسم و فعل در زبان دوم و اهمیت آن در آموزش زبان انگلیسی. زبان پژوهی (علوم انسانی)[Internet]. 1396؛9(22 ):147-162. Available from: https://sid.ir/paper/187864/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه طبسی مفرد، رضا غفارثمر، و رامین اکبری، “تفاوت های تاثیرگذاری سطوح پردازش لغت در پردازش اسم و فعل در زبان دوم و اهمیت آن در آموزش زبان انگلیسی،” زبان پژوهی (علوم انسانی)، vol. 9، no. 22 ، pp. 147–162، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187864/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button