مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

959
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش استراتژی های مورد نیاز آزمون سرنوشت ساز به دانش آموزان دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 24

چکیده

 نتایج آزمون­ های سرنوشت­ ساز همچون کنکور نقش مهمی در زندگی آتی امتحان ­ دهندگان ایفا می­ کنند. این تحقیق به بررسی تأثیر آموزش استراتژی­ های مورد نیاز آزمون بر عملکرد آزمون زبان انگلیسی کنکور می­ پردازد. تعداد 293 دانش­ آموز در این تحقیق شرکت کردند که پس از بررسی اولیه, 260 نفر به دو گروه تجربی و گواه تقسیم شدند. پس از شرکت در پیش ­ آزمون, هر دو گروه در دورة آموزشی شرکت کردند که به گروه تجربی بستة آموزشی استراتژی­ های مورد نیاز آزمون به­ همراه تمرین نمونة سئوال­ های کنکور آموزش داده شد اما گروه گواه فقط نمونه سئوال­ های کنکور را تمرین کردند. بعد از اتمام دوره, دو گروه در پس­ آزمون شرکت کردند و در نهایت همگی آنها یک ماه بعد در آزمون کنکور شرکت کردند. داده­ های این تحقیق با استفاده از آزمون نمونه­ های جفت شده و ضریب همبستگی پیرسون بررسی شد. نتایج, بیانگر عملکرد بهتر گروه تجربی نسبت به گروه گواه بود. بنابراین به نظر می­ رسد تلفیق چنین استراتژی­ هایی در برنامة درسی تمامی دانش­ آموزان نتایج ارزشمند و سازنده­ ای دارد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تکلو، فاطمه، وحدانی، فریدون، جعفری گهر، منوچهر، و نعمت تبریزی، امیررضا. (1396). آموزش استراتژی های مورد نیاز آزمون سرنوشت ساز به دانش آموزان دبیرستانی. زبان پژوهی (علوم انسانی)، 9(25 )، 7-24. SID. https://sid.ir/paper/187894/fa

    Vancouver: کپی

    تکلو فاطمه، وحدانی فریدون، جعفری گهر منوچهر، نعمت تبریزی امیررضا. آموزش استراتژی های مورد نیاز آزمون سرنوشت ساز به دانش آموزان دبیرستانی. زبان پژوهی (علوم انسانی)[Internet]. 1396؛9(25 ):7-24. Available from: https://sid.ir/paper/187894/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه تکلو، فریدون وحدانی، منوچهر جعفری گهر، و امیررضا نعمت تبریزی، “آموزش استراتژی های مورد نیاز آزمون سرنوشت ساز به دانش آموزان دبیرستانی،” زبان پژوهی (علوم انسانی)، vol. 9، no. 25 ، pp. 7–24، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187894/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button