مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

844
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی و رواسازی آزمون چندگزینه ای-چند پاسخ پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان زن دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 64

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر اعتباریابی و رواسازی آزمون چندگزینه ای-چند پاسخ پیشرفت تحصیلی با استفاده از روش روانسنجی بود. جامعه آماری شامل کلیه دروس ارائه شده در نیمسال دوم سال تحصیلی 95-94 در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز, به تعداد 65 کلاس درس و نمونه 4 درس می باشد که به روش تصادفی خوشه ای انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری, شامل آزمون های پیشرفت تحصیلی محقق ساخته برای دروس انتخابی بود که روایی محتوایی آنها به تایید 5 نفر از اساتید گروه علوم تربیتی رسید و پایایی آن ها از طریق آلفای کرونباخ محاسبه گردیده است. روایی آزمون های چندگزینه ای-چند پاسخ نیز از طریق بررسی همبستگی آن با سایر انواع آزمون ها و با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون برآورد گردیده است. نتایج نشان داد پایایی آزمون های چندگزینه ای-چندپاسخ طراحی شده مناسب بوده و همچنین همبستگی بین نمرات آزمون چندگزینه ای-چند پاسخ با نمرات آزمون های تشریحی گسترده پاسخ, صحیح-غلط, کوتاه پاسخ و جورکردنی از نظر آماری معنی دار می باشد و ضرایب همبستگی به ترتیب 865/0, 628/0, 771/0 و 669/0 می باشد, لذا می توان ادعا نمود آزمون های چندگزینه ای-چند پاسخ طراحی شده دارای اعتبار و روایی می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داوری فیض پورآذر، شیرین، اقدسی، علی نقی، و گل محمدنژاد، غلامرضا. (1396). اعتباریابی و رواسازی آزمون چندگزینه ای-چند پاسخ پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان زن دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز. زن و مطالعات خانواده، 9(35 )، 49-64. SID. https://sid.ir/paper/206394/fa

    Vancouver: کپی

    داوری فیض پورآذر شیرین، اقدسی علی نقی، گل محمدنژاد غلامرضا. اعتباریابی و رواسازی آزمون چندگزینه ای-چند پاسخ پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان زن دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز. زن و مطالعات خانواده[Internet]. 1396؛9(35 ):49-64. Available from: https://sid.ir/paper/206394/fa

    IEEE: کپی

    شیرین داوری فیض پورآذر، علی نقی اقدسی، و غلامرضا گل محمدنژاد، “اعتباریابی و رواسازی آزمون چندگزینه ای-چند پاسخ پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان زن دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز،” زن و مطالعات خانواده، vol. 9، no. 35 ، pp. 49–64، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206394/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button