مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر ترکیب نمودهای مختلف توجه به صورت بر یادگیری واژگان انگلیسی دانش آموزان دبیرستان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 78

چکیده

 یادگیری واژگان انگلیسی تنها از طریق بهره مندی از داده های قابل فهم برای زبان آموزان مقدور نیست و استنباط معنای واژگان جدید در بیشتر موارد راهبردی موفق تلقی نمی گردد. در مطالعه ی حاضر, تأثیر 3 شگرد متفاوت بر یادگیری واژگان جدید در چارچوب پارادایم توجه به صورت مورد بررسی قرار گرفته است. برای نیل به این هدف پژوهشی, 97 دانش آموز پایه ی سوم دبیرستان به شکل تصادفی در 4 گروه گمارده شدند. ظرف 4 هفته, به همه ی گروه ها 4 متن انگلیسی ارائه شد که در هر کدام از آنها 20 واژه ی جدید گنجانده شده بود. در متن های تهیه شده برای گروه گواه تغییری داده نشده بود. در متن های گروه اول آزمایشی, زیر واژگان جدید خط کشیده شده بود؛ برای گروه دوم آزمایشی, زیر واژگان جدید خط کشیده شده بود و معادل فارسی آنها نیز داده شده بود و برای گروه سوم آزمایشی, افزون بر آن که معادل فارسی واژگان جدید داده شده و زیرشان خط کشیده شده بود, معلم در حین تدریس, واژگان جدید را یک بار تکرار می کرد. محاسبات مکرر تحلیل واریانس داده های پیش آزمون, پس آزمون بلافصل و تأخیری سه سنجه ی تولیدی, تمیز صحت دستوری و چهارگزینه ای نشان داد که ترکیب سه مؤلفه ی توجه به صورت که گروه سوم آزمایشی از آن بهره مند شده بود, بر رشد واژگان دانش آموزان مؤثرتر از موقعیتی بود که ترکیب دو مؤلفه در آن به کار گرفته شده بود و این موقعیت به نوبه ی خود مؤثرتر از موقعیتی بود که تنها یک مؤلفة توجه به صورت در آن اعمال شده بود. در مجموع, هر 3 گروه بهره مند از نمودهای مختلف توجه به صورت بهتر از گروه گواه عمل کردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روحی، افسر، و رضی نژاد، سیدعلی. (1396). تأثیر ترکیب نمودهای مختلف توجه به صورت بر یادگیری واژگان انگلیسی دانش آموزان دبیرستان. زبان پژوهی (علوم انسانی)، 9(23 )، 53-78. SID. https://sid.ir/paper/187956/fa

    Vancouver: کپی

    روحی افسر، رضی نژاد سیدعلی. تأثیر ترکیب نمودهای مختلف توجه به صورت بر یادگیری واژگان انگلیسی دانش آموزان دبیرستان. زبان پژوهی (علوم انسانی)[Internet]. 1396؛9(23 ):53-78. Available from: https://sid.ir/paper/187956/fa

    IEEE: کپی

    افسر روحی، و سیدعلی رضی نژاد، “تأثیر ترکیب نمودهای مختلف توجه به صورت بر یادگیری واژگان انگلیسی دانش آموزان دبیرستان،” زبان پژوهی (علوم انسانی)، vol. 9، no. 23 ، pp. 53–78، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187956/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button