مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین اهمال کاری تحصیلی دانشجویان بر اساس باورهای مذهبی و هسته کنترل

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 126

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف پیش بینی اهمال کاری تحصیلی بر اساس هسته کنترل و باورهای مذهبی انجام شده است. در این راستا, نمونه ای متشکل از 447 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز (225 دختر و 222 پسر) به شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب و پرسش نامه های اهمال کاری تحصیلی, هسته کنترل و جهت گیری مذهبی را تکمیل کردند. در نگاهی کلی, نتایج نشان داد که نمره کل اهمال کاری تحصیلی به وسیله بعد (مولفه) اخلاقیات از جهت گیری مذهبی و هسته کنترل درونی به صورت منفی پیش بینی می شود. همچنین معلوم شد که هسته کنترل درونی و بعد اخلاقیات از جهت گیری مذهبی پیش بینی کننده منفیِ دو بعد اهمال کاری در آماده سازی تکلیف و اهمال کاری در آماده سازی مقاله هستند. اهمال کاری در آمادگی برای امتحان, توسط هیچ یک از ابعاد جهت گیری مذهبی و هسته کنترل درونی پیش بینی نمی شود. مقایسه دختران و پسران نشان داد که میانگین نمره اهمال کاری در آماده سازی تکالیف و نمره کل اهمال کاری تحصیلی در پسران بیشتر از دختران است؛ در سایر ابعاد اهمال کاری, تفاوت معنی داری بین دو گروه مشاهده نشد.همچنین مقایسه دانشجویان رشته های دارای محتوای مرتبط و نامرتبط با دین آشکار کرد که از نظر اهمال کاری کلی و اهمال کاری در آماده شدن برای امتحان, اهمال کاری در آماده سازی تکالیف و اهمال کاری در آماده سازی مقاله ها, میانگین دانشجویان رشته های نامرتبط با دین, بیشتر از دانشجویان رشته های مرتبط با دین است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نامیان، سارا، و حسین چاری، مسعود. (1390). تبیین اهمال کاری تحصیلی دانشجویان بر اساس باورهای مذهبی و هسته کنترل. مطالعات روانشناسی تربیتی، 8(14)، 99-126. SID. https://sid.ir/paper/188612/fa

Vancouver: کپی

نامیان سارا، حسین چاری مسعود. تبیین اهمال کاری تحصیلی دانشجویان بر اساس باورهای مذهبی و هسته کنترل. مطالعات روانشناسی تربیتی[Internet]. 1390؛8(14):99-126. Available from: https://sid.ir/paper/188612/fa

IEEE: کپی

سارا نامیان، و مسعود حسین چاری، “تبیین اهمال کاری تحصیلی دانشجویان بر اساس باورهای مذهبی و هسته کنترل،” مطالعات روانشناسی تربیتی، vol. 8، no. 14، pp. 99–126، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188612/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button