مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

945
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

محرومیت مادری و راهبردهای تنظیم شناختی عاطفی در دانش آموزان 11-9 ساله

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 56

چکیده

 مقاله حاضر, به بررسی پیش بینی مشکلات درون ریزانه و برون ریزانه بر اساس محرومیت مادری و راهبردهای تنظیم شناختی عاطفی در دانش آموزان 11-9 سال پرداخته است. نمونه مورد بررسی شامل 237 دانش آموز بود, که 123 نفر آنها دختر و 114 نفر آنها پسر بودند. این دانش آموزان از مدارس ابتدایی شهر تهران در سه پایه تحصیلی (سوم و چهارم و پنجم) با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای برگزیده شدند. آزمودنیها به پرسشنامه های, اختلال دلبستگی رندولف, راهبردهای تنظیم شناختی عاطفی (CERQ-K), آزمون بندرگشتالت و پرسشنامه افسردگی کودکان پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و روش رگرسیون چند مرحله ای استفاده شد. نتایج نشان دادند که, محرومیت مادری با راهبردهای ناسازگارانه تنظیم شناختی عاطفی, رابطه مثبت داشته و این رابطه نیز با مشکلات درون ریزانه و برون ریزانه در کودکان نظیر افسردگی, پرخاشگری و کناره گیری همراه بود. این یافته ها, نشان می دهد, که توجه به محرومیت مادری و راهبردهای تنظیم شناختی عاطفی در برنامه های پیشگیری از مشکلات رفتاری درون ریزانه و برون ریزانه کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیوسته گر، مهرانگیز. (1388). محرومیت مادری و راهبردهای تنظیم شناختی عاطفی در دانش آموزان 11-9 ساله. مطالعات روانشناسی تربیتی، 6(10)، 35-56. SID. https://sid.ir/paper/188684/fa

    Vancouver: کپی

    پیوسته گر مهرانگیز. محرومیت مادری و راهبردهای تنظیم شناختی عاطفی در دانش آموزان 11-9 ساله. مطالعات روانشناسی تربیتی[Internet]. 1388؛6(10):35-56. Available from: https://sid.ir/paper/188684/fa

    IEEE: کپی

    مهرانگیز پیوسته گر، “محرومیت مادری و راهبردهای تنظیم شناختی عاطفی در دانش آموزان 11-9 ساله،” مطالعات روانشناسی تربیتی، vol. 6، no. 10، pp. 35–56، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188684/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button