مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

797
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

726
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه روح فلسفی و هوش معنوی با کیفیت تدریس معلمان مقطع متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 قسمت اعظمی از توفیق و یا شکست برنامه های آموزش وپرورش به نوع تفکر, بینش و معنایی که معلمان برای کار خویش قائل هستند, بستگی دارد. لذا مطالعه ی حاضر که از نوع همبستگی است, باهدف بررسی رابطه روح فلسفی و هوش معنوی با کیفیت تدریس معلمان مقطع متوسطه شهر بابل انجام گرفته است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه معلمین زن پایه ی دوم دوره دوم مقطع متوسطه در سال تحصیلی 93-94 به تعداد 300 نفر و دانش آموزان همین معلمان به تعداد 1617می باشند. در این پژوهش پرسشنامه ها ی کیفیت تدریس سراج (2002), روح فلسفی محقق ساخته و هوش معنوی بدیع, سواری, باقری دشت بزرگی, لطیفی زادگان, (1389) مورداستفاده قرارگرفته است. در تجزیه تحلیل استنباطی داده ها از آزمون کولموگراف-اسمیرونوف, ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده شده است. . نتایج پژوهش حاکی از آن است که بین روح فلسفی و هوش معنوی با کیفیت تدریس و همچنین بین روح فلسفی و هوش معنوی رابطه مثبت معناداری وجود دارد. از ابعاد روح فلسفی, طرفداری از ارزش های انسانی, کنجکاوی, نوجویی و ژرف اندیشی و از ابعاد هوش معنوی, پرداختن به سجایای اخلاقی و تفکر کلی و بعد اعتقادی, قادر به پیش بینی کیفیت تدریس می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باباگلی، مرضیه، و بلاغت، سیدرضا. (1395). رابطه روح فلسفی و هوش معنوی با کیفیت تدریس معلمان مقطع متوسطه. مطالعات روانشناسی تربیتی، 13(23 )، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/188690/fa

    Vancouver: کپی

    باباگلی مرضیه، بلاغت سیدرضا. رابطه روح فلسفی و هوش معنوی با کیفیت تدریس معلمان مقطع متوسطه. مطالعات روانشناسی تربیتی[Internet]. 1395؛13(23 ):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/188690/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه باباگلی، و سیدرضا بلاغت، “رابطه روح فلسفی و هوش معنوی با کیفیت تدریس معلمان مقطع متوسطه،” مطالعات روانشناسی تربیتی، vol. 13، no. 23 ، pp. 1–20، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188690/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button