مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,138
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

800
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهکارهای توسعه و به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 56

چکیده

 در پژوهش حاضر راهکارهای توسعه و به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس دوره متوسطه استان گیلان مورد بررسی قرار گرفته است. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بوده است. نمونه پژوهش شامل 70 نفر از مدیران دوره متوسطه, 150 نفر از دبیران مدارس متوسطه و 300 نفر از دانش آموزان دوره متوسطه استان بوده است که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند. در این پژوهش از سه پرسشنامه محقق ساخته مدیران, دبیران و دانش آموزان استفاده شده است.نتایج پژوهش مبین معنادار بودن میانگین کل نظرات هر سه گروه پاسخگو در خصوص شش دسته راهکارهای آموزشی, مدیریتی, ساختاری, اداری, انگیزشی و تفریحی در به کار گیری و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس دوره متوسطه استان در حد بالاتر از متوسط (خیلی زیاد و زیاد) بوده است. میانگین کل اظهارات گروه دانش آموزان در تمامی شش دسته راهکارهای مورد بررسی از گروه مدیران و دبیران کمتر بوده است. همچنین تفاوت معنادار بین اظهارات سه گروه پاسخگو در خصوص تاثیر راهکارهای مذکور برحسب متغیر های جنس و میزان تحصیلات, جنس و رشته تحصیلی و جنس, رشته و پایه تحصیلی. تفاوت معناداری بین نتایج در شش دسته راهکار مورد بررسی از دید سه گروه پاسخگویان بوده است. رتبه بندی راهکارهای پاسخگویان به ترتیب میزان تاثیر شامل راهکارهای انگیزشی, تفریحی, مدیریتی, آموزشی, ساختاری و اداری می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سبحانی نژاد، مهدی، و فتحی واجارگاه، کوروش. (1388). راهکارهای توسعه و به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس. مطالعات روانشناسی تربیتی، 6(9)، 29-56. SID. https://sid.ir/paper/188693/fa

Vancouver: کپی

سبحانی نژاد مهدی، فتحی واجارگاه کوروش. راهکارهای توسعه و به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس. مطالعات روانشناسی تربیتی[Internet]. 1388؛6(9):29-56. Available from: https://sid.ir/paper/188693/fa

IEEE: کپی

مهدی سبحانی نژاد، و کوروش فتحی واجارگاه، “راهکارهای توسعه و به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس،” مطالعات روانشناسی تربیتی، vol. 6، no. 9، pp. 29–56، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188693/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button