مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

529
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ویژگی های معماری محیط و دل بستگی به مکان تحصیل در پیش بینی سازگاری اجتماعی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 106

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی نقش ویژگی های معماری محیط و دل بستگی به مکان تحصیل در سازگاری اجتماعی دانش آموزان مدارس دولتی شهر اردبیل در سال تحصیلی 1395-1396 می باشد. روش پژوهش, توصیفی_همبستگی بوده و نمونه ی پژوهش, مشتمل بر 285 دانش آموز دوره دوم متوسطه شهر اردبیل (147 پسر, 138 دختر) می باشد که با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی از نوع طبقه ای نسبی, انتخاب و به پرسش نامه ی سازگاری اجتماعی بل (1961), دل بستگی به مکان صفاری نیا (1390) و پرسش نامه ی محقق ساخته ی ویژگی های معماری محیط پاسخ دادند. داده های تحقیق, با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن است که بین مولفه های دل بستگی به مکان و ویژگی های معماری محیط با سازگاری دانش آموزان رابطه معنا دار وجود دارد (01/0p<). نتایج حاصل از رگرسیون نشان داد که جذابیت محیطی, دل بستگی عاطفی رفتاری و امنیت روانی, به ترتیب بیشترین نقش را در پیش بینی سازگاری اجتماعی دانش آموزان دارند, به نحوی که 16 درصداز واریانس سازگاری اجتماعی دانش آموزان را تبیین می کنند؛ به عبارت دیگر با افزایش سطح توجه به ویژگی معماری محیط و دل بستگی به مکان در مدارس, سازگاری اجتماعی در دانش آموزان نیز افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشیدکلویر، حجت اله، قاسمی نژاد، محمدعلی، بشرپور، سجاد، عبدی، عالیه، و میرجعفرزاده، سارا. (1398). نقش ویژگی های معماری محیط و دل بستگی به مکان تحصیل در پیش بینی سازگاری اجتماعی دانش آموزان. مطالعات روانشناسی تربیتی، 16(35 )، 83-106. SID. https://sid.ir/paper/188707/fa

    Vancouver: کپی

    رشیدکلویر حجت اله، قاسمی نژاد محمدعلی، بشرپور سجاد، عبدی عالیه، میرجعفرزاده سارا. نقش ویژگی های معماری محیط و دل بستگی به مکان تحصیل در پیش بینی سازگاری اجتماعی دانش آموزان. مطالعات روانشناسی تربیتی[Internet]. 1398؛16(35 ):83-106. Available from: https://sid.ir/paper/188707/fa

    IEEE: کپی

    حجت اله رشیدکلویر، محمدعلی قاسمی نژاد، سجاد بشرپور، عالیه عبدی، و سارا میرجعفرزاده، “نقش ویژگی های معماری محیط و دل بستگی به مکان تحصیل در پیش بینی سازگاری اجتماعی دانش آموزان،” مطالعات روانشناسی تربیتی، vol. 16، no. 35 ، pp. 83–106، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188707/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button