مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,115
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,043
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر میزان آمادگی یادگیری خود راهبر (SDLR) دانشجویان دانشکده کشاورزی واحد علوم تحقیقات تهران

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 26

چکیده

 هدف کلی در این پژوهش بررسی عوامل موثر بر یادگیری خود راهبر در دانشجویان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران می باشد. از آن جایی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مهم ترین واحد دانشگاهی جامع در کشور می باشد, لذا ضروری است که به امر خود راهبری در یادگیری دانشجویان خود که اکثرا دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند توجه کند. جامعه آماری تحقیق شامل 1056 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی 1388 و 1389 دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران می باشد که تعداد 220 نفر از طریق فرمول دوران با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. روایی پرسشنامه با نظر اساتید راهنما و مشاور و پایایی پرسشنامه به وسیله ضریب a کرونباخ 0.88 و با استفاده از نرم افزار SPSSv17 مورد تایید قرار گرفت. نتایج نشان داد, میزان آمادگی یادگیری خود راهبر اکثر دانشجویان در سطح زیاد (71 درصد) بود. داده های تحقیق نشان داد که رویکرد عمیق یادگیری, روشن سازی اهداف, مهارت های عمومی, فن آوری, اهداف تسلط و اهداف عملکردی رابطه مثبت و معنی داری در سطح 99 درصد با میزان آمادگی یادگیری خود راهبر دارند و رویکرد سطحی یادگیری رابطه منفی و معنی داری در سطح 99 درصد با میزان آمادگی یادگیری خود راهبر دارد. نتایج رگرسیون گام به گام نیز نشان داد که به ترتیب متغیرهای اهداف تسلط, اهداف عملکردی, روشن سازی اهداف, رویکرد سطحی یادگیری, رویکرد عمیق یادگیری و مهارت های عمومی در مجموع حدود 56 درصد از تغیرات متغیر میزان آمادگی یادگیری خود راهبر را تبیین می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، حسین، و امیدی نجف آبادی، مریم. (1391). عوامل موثر بر میزان آمادگی یادگیری خود راهبر (SDLR) دانشجویان دانشکده کشاورزی واحد علوم تحقیقات تهران. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 5(4 (پیاپی 20))، 19-26. SID. https://sid.ir/paper/189837/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی حسین، امیدی نجف آبادی مریم. عوامل موثر بر میزان آمادگی یادگیری خود راهبر (SDLR) دانشجویان دانشکده کشاورزی واحد علوم تحقیقات تهران. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1391؛5(4 (پیاپی 20)):19-26. Available from: https://sid.ir/paper/189837/fa

    IEEE: کپی

    حسین کاظمی، و مریم امیدی نجف آبادی، “عوامل موثر بر میزان آمادگی یادگیری خود راهبر (SDLR) دانشجویان دانشکده کشاورزی واحد علوم تحقیقات تهران،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 5، no. 4 (پیاپی 20)، pp. 19–26، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189837/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button