مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

328
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آمادگی خودراهبری در یادگیری و سبک‎های یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 36

چکیده

 مقدمه: با توجه به پیچیدگی و تغییر در روال توسعه حرفه پرستاری, خودراهبری در یادگیری در دو تا سه دهه اخیر در آموزش پرستاری مورد توجه قرار گرفته است. رابطه بین خودراهبری در یادگیری و سبک های یادگیری, در موقعیت های یادگیری گوناگون, قابل کشف است. این پژوهش با هدف تعیین میزان آمادگی خودراهبری در یادگیری و شناسایی سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری و ارتباط این دو مفهوم با همدیگر صورت پذیرفت.روش ها: در مطالعه ای توصیفی در سال 1385, تعداد 178 نفر از دانشجویان رشته پرستاری در مقاطع کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به شیوه تصادفی طبقه ای انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری داده ها سه پرسشنامه دموگرافیک, مقیاس آمادگی خودراهبری در یادگیری گاگلیمینو و پرسشنامه سبک های یادگیری کلب بود. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با نرم افزار SPSS و روش های آمار توصیفی و استنباطی انجام شد.نتایج: میزان آمادگی خودراهبری در یادگیری, در اکثریت واحدهای مورد پژوهش در سطح زیاد و سبک یادگیری غالب, سبک انطباق یابنده بود. انجام آزمون آماری, رابطه معناداری را بین دو متغیر اصلی نشان نداد.نتیجه گیری: با توجه به بالا بودن میزان آمادگی خودراهبری در یادگیری در درصد قابل توجهی از دانشجویان و غالب بودن یک سبک در بین اکثریت آنان, انطباق و سازگاری روش های یاددهی با این مشخصه های یادگیری در دانشجویان پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفوی، محبوبه، شوشتری زاده، شهناز، محمودی، محمود، و یارمحمدیان، محمدحسین. (1389). آمادگی خودراهبری در یادگیری و سبک‎های یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(1 (پیاپی 25))، 27-36. SID. https://sid.ir/paper/447540/fa

    Vancouver: کپی

    صفوی محبوبه، شوشتری زاده شهناز، محمودی محمود، یارمحمدیان محمدحسین. آمادگی خودراهبری در یادگیری و سبک‎های یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(1 (پیاپی 25)):27-36. Available from: https://sid.ir/paper/447540/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه صفوی، شهناز شوشتری زاده، محمود محمودی، و محمدحسین یارمحمدیان، “آمادگی خودراهبری در یادگیری و سبک‎های یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 1 (پیاپی 25)، pp. 27–36، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447540/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button