مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,196
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

660
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین ارتباط رفتارهای شهروندی سازمانی با کارائی در صنعت بانکداری (مطالعه موردی بانک رفاه)

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 34

چکیده

 همواره تلاش برای بهبود کارائی از روزهای اولیه شکل گیری رشته مدیریت به عنوان اصل خدشه ناپذیری بوده است که هر روز وارد مباحث جدیدتری می شود. یکی از این مباحث, مفهوم رفتار شهروندی سازمانی است که در حیطه رفتار سازمانی مطرح شده است. بر مبنای این مفهوم, نگرشها و رفتارهای کارکنان عاملی مهم در افزایش کارائی سازمانها می باشد. در این راستا نهادهایی همچون بانکها به منظور ادامه کار در عرصه رقابت, بدنبال روشهایی جهت بهبود کارائی و عملکرد شعب خویش می باشند و رفتار شهروندی سازمانی از طریق ترغیب کارکنان به انجام وظایفی بیش از آنچه در شرح شغل مشخص شده است, در تحقق این هدف کمک فراوانی می کند.تحقیق حاضر یک تحقیق پیمایشی مبتنی بر روش همبستگی با استفاده از انتخاب نمونه است که در بین شعب بانک رفاه در شهر تهران انجام شده است. در این مقاله در فرضیه اصلی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و کارائی شعب و در فرضیات فرعی رابطه بین ابعاد رفتارشهروندی سازمانی (تحمل پذیری, وظیفه شناسی, فداکاری, وفاداری, توجه و احترام, مشارکت) و کارآیی شعب مورد بررسی قرارگرفته است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن با کارآیی شعب رابطه معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسن پور، اکبر، جعفری طاهری، حسن، و صداقت پور، فرزانه. (1391). تبیین ارتباط رفتارهای شهروندی سازمانی با کارائی در صنعت بانکداری (مطالعه موردی بانک رفاه). علوم رفتاری، 4(12)، 23-34. SID. https://sid.ir/paper/190523/fa

    Vancouver: کپی

    حسن پور اکبر، جعفری طاهری حسن، صداقت پور فرزانه. تبیین ارتباط رفتارهای شهروندی سازمانی با کارائی در صنعت بانکداری (مطالعه موردی بانک رفاه). علوم رفتاری[Internet]. 1391؛4(12):23-34. Available from: https://sid.ir/paper/190523/fa

    IEEE: کپی

    اکبر حسن پور، حسن جعفری طاهری، و فرزانه صداقت پور، “تبیین ارتباط رفتارهای شهروندی سازمانی با کارائی در صنعت بانکداری (مطالعه موردی بانک رفاه)،” علوم رفتاری، vol. 4، no. 12، pp. 23–34، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190523/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button