مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,977
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,049
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مدیریت مشارکتی در ارتقاء اخلاق حرفه ای کارکنان ادارات مرکزی بانک مسکن

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 176

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مدیریت مشارکتی در ارتقاء اخلاق حرفه ای کارکنان ادارات بانک مسکن انجام گرفته است. بدین منظور فرضیه هایی در چارچوب یک الگوی نظری مدیریت مشارکتی و اخلاق حرفه ای بنا گردید. این پژوهش در شمار تحقیقات توصیفی همبستگی محسوب شده و به روش تحقیقات میدانی و به کمک پرسشنامه, نگرش جامعه آماری در مورد نقش مدیریت مشارکتی بر ارتقاء اخلاق حرفه ای کارکنانرا موردسنجش قرارمی دهد. مدیریت مشارکتی و اخلاق حرفه ای از مقولات بسیار مهمی هستند که در یک سازمان بهره ور با نظام مدیریتی پویا به راحتی قابل ملاحظه هستند. در واقع زیربنای یک تصمیم مطلوب و کارآمد بهره گیری از همفکری منابع انسانی و مشارکت کارکنان در امور است. از طرف دیگر توسعه و رشد در سازمان مستلزم ارائه تعاریف درست از اصول حاکم بر اجرای مدیریتی است. این اصول در چارچوب اخلاق حرفه ای, تمامی سطوح سازمان را ملزم به توجه و رعایت آن نموده است. لذا دراین تحقیق به تبیین نقش مدیریت مشارکتی بر ارتقاء اخلاق حرفه ای کارکنان پرداخته ایم.یافته های پژوهش حکایت ازوجود رابطه مثبت و معنادار بین مدیریت مشارکتی و مولفه های مسوولیت پذیری, صداقت, وفاداری و تعهد کارکنان و رابطه منفی مدیریت مشارکتی و مولفه برتری جویی کارکناندارد. نتایج به دست آمده است بر اساس فرضیه های مورد تایید ثابت می کند که فرضیه اصلی تحقیق که نقش مدیریت مشارکتی بر ارتقاء اخلاق حرفه ای کارکنان است, تایید می گردد. در نهایت بر اساس نتایج, توصیه می نماید که بانک های به ویژه دولتی کشور برای بهبودعملکرد کارکنان و ارتقاء سطح اخلاق حرفه ای, آنان را در امور مختلف و مرتبط با تصمیم گیری سازمانی مشارکت دهند و برای تحقق این آرمان, همواره شرایط اقتضائی را که پژوهش گر جهت بهبود اخلاق حرفه ای کارکنان و افزایش میزان مشارکت آنان در امور مورد تایید قرار داده به عنوان عوامل کلیدی در موفقیت مدیریت مشارکتی بکار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ایران نژادپاریزی، مهدی، امینی سابق، زین العابدین، و اسدپور، وحید. (1393). نقش مدیریت مشارکتی در ارتقاء اخلاق حرفه ای کارکنان ادارات مرکزی بانک مسکن. مطالعات کمی در مدیریت، 5(1)، 151-176. SID. https://sid.ir/paper/191992/fa

    Vancouver: کپی

    ایران نژادپاریزی مهدی، امینی سابق زین العابدین، اسدپور وحید. نقش مدیریت مشارکتی در ارتقاء اخلاق حرفه ای کارکنان ادارات مرکزی بانک مسکن. مطالعات کمی در مدیریت[Internet]. 1393؛5(1):151-176. Available from: https://sid.ir/paper/191992/fa

    IEEE: کپی

    مهدی ایران نژادپاریزی، زین العابدین امینی سابق، و وحید اسدپور، “نقش مدیریت مشارکتی در ارتقاء اخلاق حرفه ای کارکنان ادارات مرکزی بانک مسکن،” مطالعات کمی در مدیریت، vol. 5، no. 1، pp. 151–176، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/191992/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button