Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1341
  • دانلود: 

    850
چکیده: 

این پژوهش بصورت کاربردی، توسط نرم افزار EXCEL به بررسی اقتصادی صادرات گازطبیعی از طریق خط لوله به اروپا از طریق کشور ترکیه توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی، بر اساس پیش بینی زمان و هزینه اتمام پروژه از زمان ساخت تا دوره بهره برداری در جهت راهبرد و طرح ریزی اقدامات اساسی مدیریت پروژه پرداخته است.با توجه به انجام تغییرات در متغیرهای موثر در سودآوری طرح که شامل، هزینه های سرمایه گذاری، هزینه های عملیات، قیمت گاز خریداری شده از شرکت ملی گاز ایران و قیمت فروش گاز صادراتی به کشورهای اروپایی و همچنین نتایج عینی که در نسبت فایده- هزینه (B/C)، ارزش خالص فعلی (NPV)، نرخ بازگشت سرمایه پروژه (IRR) در سناریوهای مختلف مورد بررسی قرارگرفت، در تمامی تغییرات بعمل آمده در متغیرهای موثر بر طرح، پروژه همچنان سودآور مشاهده گردیده شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1341

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 850 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    20-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1180
  • دانلود: 

    548
چکیده: 

در سیستمهای صنعتی مساله مکان یابی و استقرار تسهیلات به دلیل تاثیر بر افزایش راندمان و بهره وری بسیار مورد توجه است.مطالعه پیرامون مکان بهینه صنعتی از دیدگاه جغرافیدانان و علمای علم اقتصاد همواره دارای اهمیت بوده است. مراکز صنعتی و کارخانجات برای تعیین مکان احداث کارخانه، استقرار تجهیزات و دپارتمان های خود در کارخانه، استقرار دفاترشان، تعیین ایستگاههای تولید و کنترل کیفی و کمی و چیدمان ماشین آلات بحث مکان یابی و استقرار را بسیار مورد توجه دارند. جانمایی و استقرار تسهیلات در کارخانه که از آن به طراحی چیدمان تسهیلات یاد می کنند، تاثیر بسزایی در هزینه های ساخت، موجودی در جریان ساخت، زمان های تحویل و بهره وری دارد. در بحث چیدمان و مدل های ارائه شده در استقرار عمدتا متغیرهای کمی مد نظر می باشد و سایر متغیرهای کیفی جهت ارائه یک مدل استقرار بهینه در نظر گرفته نشده است. در این تحقیقیک مدل استقرار بهینه با در نظر گرفتن متغیرهای کیفی و کمی شامل مسافت، جریان مواد و آلودگی در نظر گرفته شده است و با توجه به پیچیدگی خاص مدل توسط الگوریتم تجمع ذرات از الگوریتم های فرا ابتکاری بهینه سازی انجام گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1180

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 548 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    42-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3357
  • دانلود: 

    1657
چکیده: 

این پژوهش با مرور تعاریف مطرح شده در زمینه ارزش ادراک شده مشتری به بررسی ارزش ادارک شده مشتری در حوزه خرده فروشی می پردازد و در پی این است تا با بررسی و نقد و تحلیل عوامل ایجاد کننده ارزش ادارک شده، در خرده فروشی مسیر جدیدی را برای موفقیت این بنگاه ها در بازار رقابتی کنونی فراهم آورده و خلاء علمی موجود در زمینه ارزش ادراک شده مشتری در ایران را پوشش دهد.ادبیات تحقیق در مورد رفتار مصرف کننده و ارزش ادراک شده مشتری، نشان می دهد که ابعاد ارزش ادراک شده مشتری ازخرده فروشی از جنبه ارزش اجتماعی قابل بررسیمی باشد. در این پژوهش ارزش ادراک شده مشتری در فروشگاههای زنجیره ای شهروند مورد بررسی قرار گرفته است.نمونه از چهار منطقه اقلیمی شهر تهران انتخاب شده است و تعداد یکصد و ده پرسشنامه در هر یک از چهار منطقه توزیع شده است. شیوه نمونه گیری در این تحقیق ترکیبی از روش های احتمالی و غیراحتمالی است. اختصاص تعداد مشخص به منطقه، انتخاب تعداد نمونه در روزهای بخصوص و انتخاب فروشگاه های شهروند به صورت هدفمند و غیر تصادفی و انتخاب افراد در زمان نمونه گیری بصورت تصادفی انجام گرفته است.در پژوهش حاضر برای دسته بندی پاسخ های پرسشنامه و تنظیم و تبدیل آنها به متغیرهای تحقیق و استخراج و ارائه شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی از تجزیه و تحلیل توصیفی استفاده شده است. تحلیل و آزمون فرض از طریق مدل معادلات ساختاری از جمله تحلیل عاملی تاییدی، تحلیل رگرسیون و تحلیل مسیر، آزمون t تک نمونه، آزمون آنالیز واریانس انجام گردیده است. تایج تحقیق بیانگر رابطه مستقیم و معنادار در ارتباط با تاثیر ارزشهای اجتماعی با ارزش درک شده مشتری می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3357

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1657 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    60-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1983
  • دانلود: 

    1093
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی رابطه میان دارایی های نامشهود و نوآوری است. در این پژوهش میدانی، به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد مطالعه چن هوانگ و همکاران (2011) استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شرکت هایتولیدی و خدماتی مستقر در شهرک های صنعتیشهرستانسنندج می باشد و از این جامعه آماری، 154 نفر از مدیران عالی آن مراکز به طور تصادفی ساده مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور بررسی روابط بین متغیرهای پژوهش از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار LISREL استفاده گردیده است. نتایج شاخص های خوبی برازش مانند RMSEA، GFI و AGFI نشان دهنده برازش خوب مدل و قابل استفاده بودن نتایج می باشد. بر این اساس نتایج بدست آمده حاکی از آن است که میان سرمایه انسانی و سرمایه اطلاعاتی ارتباط معنی داری وجود دارد. میان سرمایه انسانی و سرمایه سازمانی ارتباط معنی داری وجود دارد. میان سرمایه اطلاعاتی و سرمایه سازمانی رابطه ی معنی داری وجود دارد، میان سرمایه سازمانی و نوآوری رابطه معنی دار و مثبتی وجود دارد. در نهایت نتیجه گیری و پیشنهاداتی جهت تقویت روابط میان متغیرهای مدل ارائه گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1983

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1093 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

رمضانی علی | کاتب مجتبی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    83-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1680
  • دانلود: 

    825
چکیده: 

قرن بیست و یکم را باید قرن رقابت برای بقا دانست. افزایش تعاملات بین اللملی دنیا را به دهکده جهانی تبدیل نموده است که سازمان ها برای بقا و رشد خود چاره ای ندارند که به انواعی از ابزارهای توسعه و بالندگی مجهز باشند. تئوری هایی که هر از چند گاهی در علم مدیریت پدید می آید همگی به دنبال افزایش توان سازمان ها برای رشد و بقا می باشد. مهندسی ارزش به عنوان یکی از تکنیک های نو پدید در علم مدیریت تلاش می کند. با بکارگیری قدرت خلاقیت و کارآفرینی سازمانی ضمن بازنگری مجدد برنامه ها و فعالیت های سازمانی، فعالیت های فاقد ارزش افزوده را حذف نموده و ارزش افزوده فعالیت های جاری سازمان را افزایش دهد. مهندسی ارزش در حوزه های بسیاری همچون کیفیت، بهره وری، مدیریت پروژه، طراحی محصول و سیستم های تولید کاربرد دارد. موفقیت برنامه مهندسی ارزش در سازمان وابسته به عواملی سازمانی بیشماری می باشد که مهمترین آنها را می توان در دسترس بودن منابع، استراتژی سازمان و ساختار سازمان، حمایت مدیریت ارشد، فرهنگ سازمانی و ارتباطات و سیستم های اطلاعاتی دانست.مدیریت قبل از شروع هر برنامه مهندسی ارزش باید عوامل سازمانی موثر بر اجرای موفقیت آمیز مهندسی ارزش را شناسایی و مدیریت نمایند تا از نتایج حاصله از اجرای چنین برنامه ای بهره مند گردند.در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع ومبانی نظری و پیشینه تحقیق، از روش کتابخانه ای استفاده شد و به منظور استخراج بسترهای سازمانی موثر بر پیاده سازی مهندسی ارزش در سازمان بر استفاده از مبانی نظری تحقیق، مصاحبه ای باز با تعدادی از خبرگان، مدیران سازمانهای بیمه ای، اساتید دانشگاهی انجام گرفت.نتایج حاصل از این مصاحبه ها با استفاده از تکنیک تحلیل محتوی بررسی شدند و عوامل سازمانی موثر بر پیاده سازی مهندسی ارزش استخراج و در نهایت پرسش نامه ای حاوی35 سوال به منظور اندازه گیری اولویت های هر یک از عوامل تدوین گردید و بین اعضای نمونه آماری تحقیق توزیع شد. بر اساس نتایج بدست آمده حاصل از اولویت بندی عوامل زیر ساختی اولویت عوامل تاثیر گذار به ترتیب عبارت است ازدر دسترس بودن منابع، استراتژی سازمان و ساختار سازمان، حمایت مدیریت، فرهنگ سازمانی، ارتباطات و سیستم های اطلاعاتی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1680

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 825 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

درودی هما | کنگری سهیلا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    105-121
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1724
  • دانلود: 

    802
چکیده: 

تغییر در شرایط سازمان های عصر حاضر، منجر به تغییر نگرش آنها نسبت به نیروی انسانی شده است. در این شرایط کارکنان سازمان، ابزار موفقیت مدیر هستند و به عنوان سرمایه های سازمان، به گردانندگان اصلی جریان کار و شرکای سازمان تبدیل شده اند. نیروی انسانی توانمند و بالندهمی تواند یکی از مزیت های رقابتی مهم سازمانی محسوب شود، برای بالندگی نیروی انسانی باید به عوامل زمینه ساز آن توجه خاصی صورت گیرد که یکی ازاین عوامل می تواند فرهنگ سازمانی باشد. بدین جهت در این پژوهش سعی شده است که به بررسی تبیین رابطه فرهنگ سازمانی دربالندگی نیروی انسانی با استفاده ازمدل کوئین پرداخته شود. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و روش مطالعه توصیفی- پیمایشی وابزار پژوهش، پرسشنامه ای بوده که با تایید پایایی و روایی آن درمیان کارکنان اداره کل امور مالیاتی تبریز، بعنوان نمونه آماری اجرا و تحلیل داده ها بافنون آمار توصیفی و استنباطی انجام شده است. یافته های پژوهش نشان می دهند بین فرهنگ سازمانی و بالندگی نیروی انسانی رابطه وجود دارد، بطوری که دو متغییر فرهنگ توسعه ای وفرهنگ گروهی به ترتیب الویت دارای همبستگی مثبت ورابطه مستقیم با بالندگی نیروی انسانی می باشند. اما دو متغییر فرهنگ عقلایی و فرهنگ سلسله مراتبی دارای همبستگی منفی و رابطه غیر مستقیم با بالندگی نیروی انسانی می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1724

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 802 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نویسندگان: 

ملازاده محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    123-150
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1507
  • دانلود: 

    462
چکیده: 

پژوهش حاضر به عوامل موثر بر ارتقای فرهنگ مالیاتی در میان مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده استان آذربایجان غربی (صنف طلافروشان) می پردازد. روش تحقیق به کار رفته از نوع پیمایش محسوب می گردد.جامعه آماری تحقیق عبارت است از 1102 واحد کسبی طلافروش که در محدوده اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی واقع گردیده است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 285 نمونه برآورد گردیده و روش نمونه گیری در دو مرحله صورت گرفته است که ابتدا بر اساس نمونه گیری طبقه ای سهم هر طبقه (شهر) از تعداد نمونه ها مشخص و سپس با نمونه گیری تصادفی از دورن هر طبقه تعداد نمونه ها انتخاب شده است.روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش با استفاده از ابزار پرسشنامه پنج گزینه ای با طیف لیکرت می باشد که با تعداد 51 سوال فرضیات پژوهش را به آزمون گذاشته اند و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از جداول اکسل و نرم افزار SPSS گردیده است.پژوهش حاضر دارای 4 فرضیه اصلی و 17 فرضیه فرعیمی باشد.فرضیه های اصلی پژوهش عبارتند از:عوامل اجتماعی شدن بر ارتقای فرهنگ مالیاتی موثر هستند.عوامل برون سازمانی بر ارتقای فرهنگ مالیاتی موثر هستند.عوامل درون سازمانی بر ارتقای فرهنگ مالیاتی موثر هستند.عوامل فردی بر ارتقای فرهنگ مالیاتی موثر هستند.نتایج حاصل از تحقیقات نشان می دهد تمامی فرضیه های اصلی و فرضیه های فرعی تحقیق مورد تایید واقع گردیده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1507

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 462 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    151-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3971
  • دانلود: 

    1476
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مدیریت مشارکتی در ارتقاء اخلاق حرفه ای کارکنان ادارات بانک مسکن انجام گرفته است. بدین منظور فرضیه هایی در چارچوب یک الگوی نظری مدیریت مشارکتی و اخلاق حرفه ای بنا گردید. این پژوهش در شمار تحقیقات توصیفی همبستگی محسوب شده و به روش تحقیقات میدانی و به کمک پرسشنامه، نگرش جامعه آماری در مورد نقش مدیریت مشارکتی بر ارتقاء اخلاق حرفه ای کارکنانرا موردسنجش قرارمی دهد. مدیریت مشارکتی و اخلاق حرفه ای از مقولات بسیار مهمی هستند که در یک سازمان بهره ور با نظام مدیریتی پویا به راحتی قابل ملاحظه هستند. در واقع زیربنای یک تصمیم مطلوب و کارآمد بهره گیری از همفکری منابع انسانی و مشارکت کارکنان در امور است. از طرف دیگر توسعه و رشد در سازمان مستلزم ارائه تعاریف درست از اصول حاکم بر اجرای مدیریتی است. این اصول در چارچوب اخلاق حرفه ای، تمامی سطوح سازمان را ملزم به توجه و رعایت آن نموده است. لذا دراین تحقیق به تبیین نقش مدیریت مشارکتی بر ارتقاء اخلاق حرفه ای کارکنان پرداخته ایم.یافته های پژوهش حکایت ازوجود رابطه مثبت و معنادار بین مدیریت مشارکتی و مولفه های مسوولیت پذیری، صداقت، وفاداری و تعهد کارکنان و رابطه منفی مدیریت مشارکتی و مولفه برتری جویی کارکناندارد. نتایج به دست آمده است بر اساس فرضیه های مورد تایید ثابت می کند که فرضیه اصلی تحقیق که نقش مدیریت مشارکتی بر ارتقاء اخلاق حرفه ای کارکنان است، تایید می گردد. در نهایت بر اساس نتایج، توصیه می نماید که بانک های به ویژه دولتی کشور برای بهبودعملکرد کارکنان و ارتقاء سطح اخلاق حرفه ای، آنان را در امور مختلف و مرتبط با تصمیم گیری سازمانی مشارکت دهند و برای تحقق این آرمان، همواره شرایط اقتضائی را که پژوهش گر جهت بهبود اخلاق حرفه ای کارکنان و افزایش میزان مشارکت آنان در امور مورد تایید قرار داده به عنوان عوامل کلیدی در موفقیت مدیریت مشارکتی بکار گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3971

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1476 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    177-196
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    972
  • دانلود: 

    718
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر که با روش توصیفی- همبستگی صورت گرفته است. درجه توفیق اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده در استان آذربایجان غربی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان اداره کل امورمالیاتی استان آذربایجان غربی تشکیلمی دهند از بین این افراد بر اساس روش نمونه گیری تصادفی متناسب با حجم واز طریق فرمول تعیین حجم نمونه کوکران تعداد 241 نفرکارمند انتخاب گردید. ابزار پژوهش پرسشنامه ساخته محقق است که جهت سنجش روایی آن از طریق خبرگان و استادان بررسی و پایایی از طریق نمونه آزمایش مورد بررسی قرار گرفت پایایی ابزار پژوهش از ضریب آلفای کرونباخ 0.856 برآورد گردید. و نتایج بدست آمده از تحقیق نیز نشان داد آموزش ماموران مالیاتی و صاحبان مشاغل حرفه ای، مهلت پرداخت، نحوه اطلاع رسانی، نحوه برخورد، نحوه دریافت و نحوه محاسبه مالیات برارزش افزوده بر درجه توفیق اجرای این نظام مالیاتی تاثیر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 972

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 718 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    197-218
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3056
  • دانلود: 

    1270
چکیده: 

جهان امروز در تمام عرصه ها شاهد تغییرات گسترده است و سازمان ها بایستی همزمان با این تغییرات درحال گسترش و توسعه دائمی باشند. توسعه سازمان و همسو شدن آن با تغییرات نوین به صورت داخلی و خارجی صورت می پذیرد، درخارج از سازمان با مشتریان، سهامداران و ذی نفعان خارجی و در داخل با کارکنان به عنوان اهرم های موفقیت سازمان روبرو هستیم. یکی از مهمترین ابعاد حفظ عملکرد داخلی سازمان و بهبود نعهدات سازمانی بحث بازاریابی داخلی سازمان است که دراین مقاله سعی برآن است تا به بررسی این دو ابزار مهم حفظ وبهبود عملکردهای سازمانی و تاثیرات آنها برهم پرداخته شود. تعهد سازمانی، تعهد روانشناختی است که افراد در قبال سازمان حس می کنند. تعهد سازمانی، به ویژه ابعاد عاطفی و هنجاری نقش مهمی در تامین مزیت رقابتی برای سازمانها در بازار پویا داشته و تاثیرات مثبتی بر خلاقیت سازمان وکارکنان آن دارد. از این رو سازمانها همواره در پییافتن راهی برای افزایش این تعهد و آثار آن می باشند. در این راستا در این مقاله سعی شده است تا رابطه میان بازاریابی داخلی و تعهد سازمانی مورد بررسی قرار گیرد. بازاریابی داخلی، بیانگر آن است که مدیریت کسب و کار نیازهای کارکنان را به عنوان عناصر مهم موفقیت سازمان مورد توجه قرار داده و انگیزش را درآنها ایجاد کند. (Meyer and Allan, 1999.61) موفقیت فعالیتهای بازاریابی داخلی مستلزم برخورداری کارکنان از نگرشهای شغلی مثبت مانند تعهد سازمانی، انگیزه کاری و رضایت شغلیاست. از طریق اجرای بازاریابی داخلی، رفع نیازهای کارکنان، برانگیخته شدن کارکنان و افزایش رضایت شغلی آنها، تمایل به جدایی از سازمان کاهش یافته و به این ترتیب رضایت، وفاداری و اعتماد مشتری امکان پذیر می شود (Ahmed, Rafiq 2003, 1221).هدف اصلی مقاله حاضر این است که آیا برنامه های بازاریابی داخلی بر انواع تعهد عاطفی، هنجاری و مستمر (تکلیفی) تاثیری دارند یا خیر؟ و به عبارت دیگر «بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی تاثیر دارد» و این تاثیرات درحوزه تاثیر بازاریابی داخلی بر رضایت شغلی، ارتباطات، پاداش، انسجام وهمکاری، توانمند سازی، انگیزش و موقعیت شغلی بترتیب بر تعهد عاطفی، تعهد هنجاری و تعهد مستمر به چه صورتی هستند، می پردازد.جامعه آماری این مطالعه سازمان اتکا (یکی از سازمانهای وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران) است. از قریب به 200 نفر کارشناس موجود در سازمان مذکور در شهر تهران 132 نفر به عنوان نمونه، بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3056

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1270 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button