مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,141
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا در سال تحصیلی 91-1390

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 19

چکیده

 هدف: هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا و نیز شناخت نقاط قوت و ضعف دانشجویان در مدیریت اطلاعات شخصی خود است.روش پژوهش: پژوهش حاضر, در زمره ی پژوهش های پیمایشی (توصیفی تحلیلی) قرار می گیرد. همه دانشجویان کارشناسی ارشد و دانشجویان دکتری دانشگاه الزهرا که در سال تحصیلی 91-1390 در دانشگاه الزهرا در حال تحصیل هستند جامعه پژوهش را شکل داده اند. بر اساس نمونه گیری تصادفی, 309 دانشجوی کارشناسی ارشد و 70 دانشجوی دکتری در این پژوهش شرکت کردند. شیوه ی جمع آوری داده ها, یک پرسش نامه محقق ساخته است که از 4 بخش و 79 سوال تشکیل شده است. به منظور سنجش مقدار پایایی Reliability پرسش نامه, از تکنیک آماری روش آلفای کرونباخ استفاده شد که عدد پایایی 0.81 نشان می دهد. سوالات این پرسش نامه از پایایی لازم برخوردار هستند. توصیف داده ها با کمک آمار توصیفی و تحلیل یافته ها توسط آمار استنباطی (آزمون (T صورت گرفته است.یافته ها: نتایج نشان می دهد که از بین عوامل موثر بر مدیریت اطلاعات شخصی, نگرش دارای میانگین 3.95, دانش میانگینی معادل با 3.29 و مجموعه مهارت های هفت گانه مدیریت اطلاعات شخصی میانگینی برابر با 3.17 دارد. هم چنین میانگین میانگین های سه عامل مذکور, در حدود 3.47 محاسبه شده است.نتیجه گیری: میانگین 3.47 گویای این نکته است که وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا, در سطح متوسط به بالا قرار دارد. هم چنین یافته های پژوهش نشان می دهد که میانگین عناصر مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان دکتری, در مقایسه با دانشجویان کارشناسی ارشد برابر است. لذا می توان اذعان کرد که بین مدیریت اطلاعات شخصی این دو گروه تفاوت معناداری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آموزنده، مهدیه، تاجداران، منصور، و غائبی، امیر. (1393). بررسی عوامل موثر بر مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا در سال تحصیلی 91-1390. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، 7(25)، 9-19. SID. https://sid.ir/paper/193404/fa

    Vancouver: کپی

    آموزنده مهدیه، تاجداران منصور، غائبی امیر. بررسی عوامل موثر بر مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا در سال تحصیلی 91-1390. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)[Internet]. 1393؛7(25):9-19. Available from: https://sid.ir/paper/193404/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه آموزنده، منصور تاجداران، و امیر غائبی، “بررسی عوامل موثر بر مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا در سال تحصیلی 91-1390،” دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، vol. 7، no. 25، pp. 9–19، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/193404/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button