مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

753
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و الگوپردازی انگیزه های مصرف کنندگان برای مشارکت در خلق مشترک ارزش در صنعت نوشیدنی؛ شرکت زمزم ایران

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 76

چکیده

 نظریه های متفاوتی انگیزة افراد از مشارکت در خلق مشترک ارزش را بررسی کرده اند و در تمام این پژوهش ها دربارة اهمیت و سودمندی خلق مشترک ارزش به وسیلة مشتریان توافق نظر وجود دارد. باوجود توافق دربارة اهمیت و سودمندی خلق مشترک ارزش با مشتریان, همچنان کمبود دانش راجع به چرایی و چگونگی مشارکت افراد, انگیزه های آنها در خلق مشترک ارزش در سازمان ها و وجود نظریه های مختلف برای تبیین این فرایند دیده می شود. تحقیق حاضر با بررسی انگیزه های اولیة مشارکت مصرف کنندگان در فرایند خلق مشترک باتوجه به دیدگاه های مختلف و شناسایی مدل های رایج برای جلب مشارکت مشتریان و خلق مشترک ارزش, در جست وجوی مدل مناسب انگیزه های مصرف کنندگان برای مشارکت مشتریان در فرایند خلق مشترک ارزش است. برای دستیابی به مدل, در این تحقیق از روش فراترکیب استفاده شده و مقالات مرتبط در بازة زمانی 2006 تا 2017 شناسایی و بررسی شده است. پس از استخراج مفاهیم و موضوعات مرتبط با مشارکت در خلق مشترک ارزش, 66 کد گزینشی و 13 شاخص شناسایی شد. این شاخص ها شامل انگیزه های رفتاری, هیجانی, منافع مالی, اجتماعی, ریسک ادارک شده, فنی, جمع گرایی, عملکرد اداراک شده, یادگیری اجتماعی, عوامل اطلاعاتی, هدفمندی شخصی, روانی و انتظار مالی هستند. هم چنین با استفاده از روش مدل سازی ساختاری تفسیری این عوامل در چهار سطح دسته بندی شدند. نتایج نشان می دهد انگیزه های روانی, اجتماعی و هیجانی بیشترین تأثیرگذاری را روی سایر انگیزه ها دارند؛ به گونه ای که ده انگیزة دیگر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از این ویژگی ها تأثیر می پذیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیرالسادات هفشجانی، سیده نسیم، شفیعی، میثم، حاجی پور، بهمن، و سلطانی، مرتضی. (1398). شناسایی و الگوپردازی انگیزه های مصرف کنندگان برای مشارکت در خلق مشترک ارزش در صنعت نوشیدنی؛ شرکت زمزم ایران. تحقیقات بازاریابی نوین، 9(2 (پیاپی 33) )، 53-76. SID. https://sid.ir/paper/194492/fa

    Vancouver: کپی

    امیرالسادات هفشجانی سیده نسیم، شفیعی میثم، حاجی پور بهمن، سلطانی مرتضی. شناسایی و الگوپردازی انگیزه های مصرف کنندگان برای مشارکت در خلق مشترک ارزش در صنعت نوشیدنی؛ شرکت زمزم ایران. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1398؛9(2 (پیاپی 33) ):53-76. Available from: https://sid.ir/paper/194492/fa

    IEEE: کپی

    سیده نسیم امیرالسادات هفشجانی، میثم شفیعی، بهمن حاجی پور، و مرتضی سلطانی، “شناسایی و الگوپردازی انگیزه های مصرف کنندگان برای مشارکت در خلق مشترک ارزش در صنعت نوشیدنی؛ شرکت زمزم ایران،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 9، no. 2 (پیاپی 33) ، pp. 53–76، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194492/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button