مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

373
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدلسازی معادلات ساختاری ارزش خلق شده در کسب و کارها

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 65

چکیده

 اقتصاد جهان تحولات قابل ملاحظه ای را در دو قرن گذشته تجربه کرده و از نظام کشاورزی به سوی نظام مبتنی بر صنعت حرکت کرده است. اغلب تحولات در چهار دهه گذشته, در نتیجه تکامل اقتصادهای مبتنی بر خدمت بوده اند. رشد اقتصادهای بیشتر توسعه یافته در سراسر جهان, در جهت اقتصادهایی بوده که بخش غالب آن خدمات هستند. این تغییر در اقتصاد و حرکت در جهت طرز فکر خدماتی, بر ادبیات بازاریابی نیز تاثیر گذاشته است. بازاریابی از دیدگاه کالامحور که در آن نتایج مشهود و تراکنش های مجزا در مرکز قرار دارد به دیگاه خدمت محور که در آن نامشهودات, فرآیندهای مبادله و ارتباطات در مرکز قراردارد, حرکت کرده است. مشتریان و برخی سازمانهای پیش روی بینالمللی, در حال گسترش فعالیتهای خود به سمت یکدیگر بوده و مطابق با ادبیات خلق و استخراج ارزش برای دو طرف به صورت همزمان انجام میپذیرد. خلق مشترک ارزش به معنای مشارکت فعال مشتری در فعالیتهای ارزشساز سازمان, یکی از محوری ترین اصول این دیدگاه نوظهور میباشد. لذا این پژوهش با هدف مدلسازی معادلات ساختاری خلق مشترک ارزش در کسب و کارهای فناور محور انجام شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه مدیران و کارمندان کسب وکارهای دانش بنیان در شهر تهران که در لیست شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی و فناوری هستند در نظر گرفته شد که با توجه به اینکه تعداد 52 شرکت نسبت به پر نمودن پرسشنامه اعلام همکاری نمودند جمعا تعداد 145 نفر انتخاب گردید و در بازه زمانی سال 1396 اقدام به جمع آوری نظرات این افراد گردیده است. با استفاده از پرسشنامه اطلاعات لازم جمع-آوری و با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری در نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. کلیات فرضیات مطرح شده مورد تایید قرار گرفتند و بدین ترتیب مفهوم سازی ارزش, پلتفورم ایجاد, برنامهریزی منابع و عاملان ارزش بر فرآیندهای خلق مشترک ارزش تاثیر معنی داری داشته و همچنین یادگیری, مفهومسازی ارزش و فرآیندهای خلق مشترک ارزش و یادگیری بر ارزش خلق شده تاثیر معنی داری داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی، فاطمه، و شمس قارنه، ناصر. (1398). مدلسازی معادلات ساختاری ارزش خلق شده در کسب و کارها. نوآوری و ارزش آفرینی، 8(16 )، 49-65. SID. https://sid.ir/paper/406560/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی فاطمه، شمس قارنه ناصر. مدلسازی معادلات ساختاری ارزش خلق شده در کسب و کارها. نوآوری و ارزش آفرینی[Internet]. 1398؛8(16 ):49-65. Available from: https://sid.ir/paper/406560/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه حمیدی، و ناصر شمس قارنه، “مدلسازی معادلات ساختاری ارزش خلق شده در کسب و کارها،” نوآوری و ارزش آفرینی، vol. 8، no. 16 ، pp. 49–65، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406560/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button