مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,052
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل رفتار مشتری با استفاده از کاوش کاربری وب

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 110

چکیده

 در راهبرد های اخیر بازاریابی, مشتریان از منابع مهم سازمان قلمداد می شوند. بر اساس این, کسبدانش دربارة مشتریان و درک نیازهای آنها برای حفظ مشتریان در تجارت الکترونیک بسیار ضروری است. پیش بینی رفتار خرید مشتریانِ برخط دشوار است؛ زیرا به ندرت بازدید آنها از فروشگاه ها به خرید واقعی ختم می شود و این موضوع برای بازاریابان و پژوهشگران نوعی چالش شده است؛ از این رو, برای داشتن کسب وکارِ برخط موفق باید رفتار مشتریان را تحلیل کرد. بنابراین, این پژوهش با دو هدفِ الف) طرح چارچوبی برای افزایش دقت تحلیل و شناخت گروه های مشتریان و ب) ارائة مدل و قوانینی برای پیش بینی رفتار آ نها, رفتار مشتریان را تحلیل می کند. در این پژوهش از روش کریسپ و الگوریتم کا-میانگین برای خوشه بندی مشتریاناستفاده شده است؛ سپس با اختصاص سه نوع برچسب خرید, خریدنکردن و انتظار خرید به مشتریان و با استفاده از درخت تصمیم C5 مشتریان دسته بندی شدند. درنهایت, مدلی با دقت 63. 6% و مجموعه ای از 261 قانون مناسب با اطمینان 70% برای کسب وکار به دست آمد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلالی، شهرزاد، عبدالوند، ندا، و رجایی هرندی، سعیده. (1397). تحلیل رفتار مشتری با استفاده از کاوش کاربری وب. تحقیقات بازاریابی نوین، 8(2 (پیاپی 29) )، 93-110. SID. https://sid.ir/paper/194559/fa

    Vancouver: کپی

    جلالی شهرزاد، عبدالوند ندا، رجایی هرندی سعیده. تحلیل رفتار مشتری با استفاده از کاوش کاربری وب. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1397؛8(2 (پیاپی 29) ):93-110. Available from: https://sid.ir/paper/194559/fa

    IEEE: کپی

    شهرزاد جلالی، ندا عبدالوند، و سعیده رجایی هرندی، “تحلیل رفتار مشتری با استفاده از کاوش کاربری وب،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 8، no. 2 (پیاپی 29) ، pp. 93–110، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194559/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button