مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

775
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

611
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و آزمون مدل انتخاب مولفه های بخش بندی بازار بین المللی، مطالعه موردی بازار بین المللی بنزین

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 35

چکیده

 امروزه ضرورت بخش بندی بازارهای بین المللی بیش از پیش احساس می شود. تحقیقات بسیاری نیز برای شناسایی مولفه های مناسب برای بخش بندی بازار بین المللی انجام شده است. هدف از پژوهش حاضر, شناسایی مولفه های بخش بندی بازار بین المللی با مطالعه موردی بازار بین المللی بنزین و مبتنی بر رویکرد داده های پانلی است. بدین منظور, داده های 35 کشور واردکننده بنزین در منطقه خاورمیانه, آسیا و اقیانوسیه بین سال های 1995 تا 2012 تجزیه و تحلیل شده اند و در قالب هفت فرضیه, تاثیر مولفه های اندازه بازار, پذیرش بازار, توسعه اقتصادی, ساختار بازار آزاد, قیمت خرده فروشی بنزین, زیرساخت ارتباطی و کشش درآمدی تقاضای بنزین بر واردات آن بررسی شده است. افزون براین, محاسبات و تحلیل های ضروری پژوهش, با نرم افزارهای Eviews-9 و STATA-14 انجام شده است. نتایج حاصل از پژوهش, نشانگر آن است که اندازه بازار, توسعه اقتصادی, ساختار بازار آزاد, قیمت خرده فروشی بنزین و کشش درآمدی تقاضای بنزین, تاثیر مستقیم و معناداری بر واردات بنزین دارند و اندازه بازار در میان مولفه های توضیحی دیگر, بیشترین تاثیر را دارد. بر اساس این تحقیق, وجود ارتباط معنادار میان پذیرش بازار و واردات بنزین رد شده است, همچنین وجود ارتباط معنادار میان زیرساخت ارتباطی و واردات بنزین تایید نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جمالیه بسطامی، بهتاش، و حمیدی زاده، محمدرضا. (1395). طراحی و آزمون مدل انتخاب مولفه های بخش بندی بازار بین المللی, مطالعه موردی بازار بین المللی بنزین. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(3 (پیاپی 22) )، 19-35. SID. https://sid.ir/paper/194607/fa

    Vancouver: کپی

    جمالیه بسطامی بهتاش، حمیدی زاده محمدرضا. طراحی و آزمون مدل انتخاب مولفه های بخش بندی بازار بین المللی, مطالعه موردی بازار بین المللی بنزین. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1395؛6(3 (پیاپی 22) ):19-35. Available from: https://sid.ir/paper/194607/fa

    IEEE: کپی

    بهتاش جمالیه بسطامی، و محمدرضا حمیدی زاده، “طراحی و آزمون مدل انتخاب مولفه های بخش بندی بازار بین المللی, مطالعه موردی بازار بین المللی بنزین،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 3 (پیاپی 22) ، pp. 19–35، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194607/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا