مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

785
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد معیارهای یک استاد خوب

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 122

چکیده

 مقدمه: رسالت اصلی دانشگاه تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز جامعه, ترویج و ارتقای دانش, گسترش تحقیق و فراهم نمودن زمینه مساعد برای توسعه کشور است. یکی از عوامل مهم و موثر در کیفیت آموزش عالی استاد است و تعلیم و تربیت نیروی انسانی متخصص, مستلزم وجود کادر قوی هیات علمی است. این پژوهش با هدف «بررسی نظرات دانشجویان در مورد معیارهای یک استاد خوب» انجام شد.روش: در یک بررسی مقطعی و توصیفی تحلیلی 899 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد که به روش طبقه ای و تصادفی ساده انتخاب شده بودند, پرسشنامه را تکمیل نمودند. اطلاعات توسط SPSS با آزمون های توصیفی تحلیلی مناسب آنالیز شد.یافته ها: معیارهای دانشجویان برای یک استاد خوب به ترتیب شامل: مهارت ارتباطی, دانش پژوهی, مهارت تدریس, مهارت ارزشیابی دانشجویان, سپس ویژگی های فردی و ظاهری اساتید بود. آزمون ANOVA نشان داد ارتباط آماری معنی داری بین رشته و ترم تحصیلی و اولویت مهارت ارتباطی, دانش پژوهی و ویژگی های ظاهری اساتید موجود است .(p<0.05) آزمون t نشان داد ارتباط بین جنسیت و اولویت مهارت تدریس, دانش پژوهی و ویژگی ظاهری اساتید معنی دار است .(p<0.05) همبستگی سن دانشجویان و اولویت دانش پژوهی و ویژگی های ظاهری اساتید نیز معنی دار می باشد ( r=0.095و p<0.05).نتیجه گیری: مقایسه نظرات دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه بیانگر هم سویی در تعیین معیارهای یک استاد خوب می باشد. حیطه های مهارت ارتباطی و دانش پژوهی اساتید دارای بیشترین اهمیت از دیدگاه دانشجویان بود. اولویت به این حیطه ها توسط دانشجویان, بیانگر اهمیتی است که برای تعامل با اساتید به عنوان پیش زمینه تعلیم و تربیت قائل شده اند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درخشان، اکبر، دارابی، محمدرضا، سعیدی، معصومه، و کیانی، محمدعلی. (1392). بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد معیارهای یک استاد خوب. اخلاق پزشکی، 7(25)، 97-122. SID. https://sid.ir/paper/195723/fa

    Vancouver: کپی

    درخشان اکبر، دارابی محمدرضا، سعیدی معصومه، کیانی محمدعلی. بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد معیارهای یک استاد خوب. اخلاق پزشکی[Internet]. 1392؛7(25):97-122. Available from: https://sid.ir/paper/195723/fa

    IEEE: کپی

    اکبر درخشان، محمدرضا دارابی، معصومه سعیدی، و محمدعلی کیانی، “بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد معیارهای یک استاد خوب،” اخلاق پزشکی، vol. 7، no. 25، pp. 97–122، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/195723/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button