مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,351
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

901
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربی عملکرد فن در سیستم خنک کاری موتور یک خودرو با استفاده از جریان سنج سیم داغ

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 45

چکیده

 سیستم خنک کاری در عملکرد موتور یک خودرو, نقش اساسی را ایفا می کند. در این سیستم‏, رادیاتور و فن از اجزا اصلی بوده و عملکرد این اجزا باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. در این مقاله عملکرد دو فن با مشخصه های مختلف در سیستم خنک کاری موتور یک خودرو مورد بررسی قرار گرفته و منحنی های مشخصه فن ها شامل: فشار استاتیکی و کل, بر حسب دبی جریان ارایه شده, سپس رادیاتور و فن در شرایط عملکرد خودرو قرار گرفته و توزیع دقیق جریان هوای ورودی با استفاده از جریان سنج سیم داغ, اندازه گیری شده و الگوی جریان در ورودی رادیاتور و تاثیر آن بر کارکرد فن, مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج آزمون ها نشان می دهد نقطه تقاطع منحنی مقاومت سیستم و منحنی فشار استاتیک فن ها, نشان دهنده مقدار واقعی دبی فن ها نبوده و مقدار واقعی دبی, کم تر از مقدار تخمین زده شده از روی منحنی های فوق می باشد. در ادامه: تغییرات و اصلاحاتی در دهانه ورودی یکی از فن ها و قاب آن اعمال شده و آزمون های مشابهی انجام یافته است. مقایسه نتایج, نشان می دهد تغییرات اعمال شده, اگرچه موجب بهبود یکنواختی در جریان ورودی رادیاتور شده, اما منجر به افزایش قابل ملاحظه دبی در سیستم خنک کاری نشده است. تست های جاده خودرو نیز بهبود عملکرد سیستم خنک کننده را به میزان قابل توجهی نشان نداده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اردکانی، محمدعلی، انوری، آذر، و محب، ابراهیم. (1388). بررسی تجربی عملکرد فن در سیستم خنک کاری موتور یک خودرو با استفاده از جریان سنج سیم داغ. علوم کاربردی و محاسباتی در مکانیک (دانشکده مهندسی)، 21(1)، 33-45. SID. https://sid.ir/paper/196257/fa

    Vancouver: کپی

    اردکانی محمدعلی، انوری آذر، محب ابراهیم. بررسی تجربی عملکرد فن در سیستم خنک کاری موتور یک خودرو با استفاده از جریان سنج سیم داغ. علوم کاربردی و محاسباتی در مکانیک (دانشکده مهندسی)[Internet]. 1388؛21(1):33-45. Available from: https://sid.ir/paper/196257/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی اردکانی، آذر انوری، و ابراهیم محب، “بررسی تجربی عملکرد فن در سیستم خنک کاری موتور یک خودرو با استفاده از جریان سنج سیم داغ،” علوم کاربردی و محاسباتی در مکانیک (دانشکده مهندسی)، vol. 21، no. 1، pp. 33–45، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196257/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button