مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,176
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

793
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه رکود دانش، یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی در مراکز آموزش عالی یزد

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 154

چکیده

 امروزه دانش در سازمان ها اهمیت ویژه ای یافته و مدیریت موفق دانش مشخصه اصلی بقای یک سازمان است. موانعی بر سر راه مدیریت موفق و موثر دانش وجود دارد. در این تحقیق, یکی از موانع مدیریت دانش تحت عنوان رکود دانش مطرح شده و ارتباط آن با یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی در دانشگاه های سراسری, آزاد و پیام نور استان یزد مورد بررسی قرار می گیرد. بدین صورت که ابتدا با مطالعه و بررسی متون علمی, ادبیات تحقیق در زمینه رکود دانش سازمانی, یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی تدوین شده است. سپس پرسشنامه ای برای سه دانشگاه آزاد, سراسری و پیام نور یزد فرستاده شد. برای هر دانشگاه 200 پرسشنامه ارسال گردید که در نهایت تعداد 172, 165 و 158 پرسشنامه به ترتیب از دانشگاه های سراسری, آزاد و پیام نور پاسخ داده شد. سپس اطلاعات لازم جهت بررسی رابطه این سه متغیر از طریق پرسشنامه, کسب شده و داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزارهای Lisrel و Spss مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج به دست آمده از الگوسازی معادلات ساختاری حاکی است که رکود دانش, اثر منفی بر یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی دارد و از آنجا که مدل های معادلات ساختاری سه دانشگاه مورد بررسی با هم تفاوت دارند, نوع دانشگاه در این تحقیق اثر تعدیلگر دارد. هم چنین آزمون نیکویی برازش از تحلیل مسیر دانشگاه نشان می دهد که نوع دانشگاه بر رابطه متغیرها تاثیرگذار است. در پایان نتیجه گیری و پیشنهادهایی کاربردی ارایه می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدیان، سیدعلی اکبر، شکاری، حمیده، و افشاری، محمدعلی. (1390). بررسی رابطه رکود دانش, یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی در مراکز آموزش عالی یزد. مدیریت فرهنگ سازمانی، 9(2 (پیاپی 24))، 131-154. SID. https://sid.ir/paper/196397/fa

    Vancouver: کپی

    احمدیان سیدعلی اکبر، شکاری حمیده، افشاری محمدعلی. بررسی رابطه رکود دانش, یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی در مراکز آموزش عالی یزد. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1390؛9(2 (پیاپی 24)):131-154. Available from: https://sid.ir/paper/196397/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلی اکبر احمدیان، حمیده شکاری، و محمدعلی افشاری، “بررسی رابطه رکود دانش, یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی در مراکز آموزش عالی یزد،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 9، no. 2 (پیاپی 24)، pp. 131–154، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196397/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button