مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,387
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تلئولوژیک مهارت های اجتماعی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 283 | صفحه پایان 304

چکیده

 کودکان و نوجوانان از طریق کسب مهارت های اجتماعی - هنجارها, انگیزه ها, نگرش ها, و رفتارهای لازم برای تطبیق با نیازهای اجتماعی و نیز حفظ روابط بین فردی را فرامی گیرند. مدارس, به منزله مهم ترین پایگاه آموزشی, نقش بسزایی در پرورش این مهارت ها در دانش آموزان دارند. با توجه به اهمیت موضوع و نقش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سیاست های این نهاد, در تحقیق حاضر, محتوای سند تحول از نظر میزان توجه به مقوله های مهارت های اجتماعی از دیدگاه هدف گزینی تلئولوژیک تحلیل محتوا شد. برای این کار, پس از دسته بندی و شمارش گزاره های آشکار و پنهان و محاسبه شاخص های آمار توصیفی, به منظور برآورد میزان درجه اهمیت شاخص ها, از روش آنتروپی شانون استفاده شد. برای محاسبه ضریب قابلیت اعتماد و پایایی پژوهش, پژوهشگران فصل چهارم سند را مجددا کدگذاری کردند و ضریب توافق 92.75 درصد به دست آمد. یافته ها نشان داد که بیشترین میزان توجه و اهمیت مربوط به مولفه مهارت های ارتباطی (41 درصد) و پس از آن مسوولیت پذیری (27 درصد) و مهارت های مقابله ای (20 درصد) است و به مولفه های همدلی (0.5 درصد) و جرئت ورزی (0.68 درصد) کمترین توجه صورت گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی مقدم، ندا، و درانی، کمال. (1397). تحلیل تلئولوژیک مهارت های اجتماعی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. مدیریت فرهنگ سازمانی، 16(2 )، 283-304. SID. https://sid.ir/paper/196455/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی مقدم ندا، درانی کمال. تحلیل تلئولوژیک مهارت های اجتماعی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1397؛16(2 ):283-304. Available from: https://sid.ir/paper/196455/fa

    IEEE: کپی

    ندا ابراهیمی مقدم، و کمال درانی، “تحلیل تلئولوژیک مهارت های اجتماعی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 16، no. 2 ، pp. 283–304، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196455/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button