مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

717
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

627
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل بومی ارتقای آگاهی و نگرش معلمان استان کردستان نسبت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 243 | صفحه پایان 264

چکیده

 هدف: هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر میزان آگاهی و نگرش معلمان استان کردستان نسبت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ارائه مدل بومی جهت ارتقای این نگرش و آگاهی بود. روش: پژوهش حاضر از نوع پژوهش کیفی با رویکرد توصیفی-تحلیلی است. برای شناسایی عوامل مؤثر بر نگرش و آگاهی معلمان نسبت به سند تحول بنیادین, پس از تحلیل محتوای کیفی و سندکاوی, برای انتخاب نمونههای مصاحبه از مشارکت 100 نفر از معلمان و صاحب نظران در زمینه پیادهسازی سند تحول بنیادین, استفاده شد. دادهها از طریق مصاحبه نیمهساختارمند در طی سه مرحله کدگذاری باز, محوری و انتخابی تحلیل شدند و با در نظر گرفتن شرایط علی, شرایط زمینه ای و شرایط مداخلهگر, راهکارها و راهبردهای عملیاتی در راستای ارتقای آگاهی و نگرش معلمان استان کردستان نسبت به سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در قالب زیر نظام های ششگانه سند تحول و به صورت یک مدل پیشنهاد شد. برای تأمین اعتبار نیز بر مبنای تکنیک کنترل یا اعتباریابی توسط مشارکت کنندگان استفاده شد. یافته ها: به طورکلی, مهمترین شرایط ع ل ی ازجمله سیاستهای مدیریت منابع انسانی, سیاستهای مالی, سیاستهای اجتماعی, سیاستهای پرورشی و سیاستهای آموزشی, شرایط مداخله گر شامل خصوصیات شخصیتی فرهنگیان و سیاستهای توسعه حرفه ای و شرایط زمینه ای شامل وضعیت معیشتی فرهنگیان, جایگاه اجتماعی فرهنگیان, شرایط ادامه تحصیل و دوره های ضمن خدمت فرهنگیان بودند. پیامدهای الگو هم شامل تحول پویای محیط مدرسه, ارتقای شخصیت حرفهای معلمان و تعالی همه جانبه دانش آموزان در نیل به حیات طیبه است. ازجمله ویژگیهای این الگو میتوان به بومی بودن, توجه به ویژگیهای مخاطبان, علمی بودن, اختصاصی بودن, بدیع بودن و واقعنگری اشاره کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، طالب، حسنی، رفیق، و محمدی، مجید. (1398). مدل بومی ارتقای آگاهی و نگرش معلمان استان کردستان نسبت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تدریس پژوهی، 7(3 )، 243-264. SID. https://sid.ir/paper/262614/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی طالب، حسنی رفیق، محمدی مجید. مدل بومی ارتقای آگاهی و نگرش معلمان استان کردستان نسبت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تدریس پژوهی[Internet]. 1398؛7(3 ):243-264. Available from: https://sid.ir/paper/262614/fa

    IEEE: کپی

    طالب محمدی، رفیق حسنی، و مجید محمدی، “مدل بومی ارتقای آگاهی و نگرش معلمان استان کردستان نسبت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،” تدریس پژوهی، vol. 7، no. 3 ، pp. 243–264، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262614/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button