مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,110
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

878
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر پذیرش تجارت الکترونیکی در بخش کشاورزی ایران

صفحات

 صفحه شروع 541 | صفحه پایان 565

چکیده

 امروزه تجارت الکترونیکی موجب تحولی شگرف در روابط کسب و کار و مشتریان شده است و سهم عمده ای از تعاملات تجاری را به خود اختصاص داده است. مشکل بازاریابی و فروش محصولات و کالاهای بخش کشاورزی یکی از مشکلات کهنه و قدیمی در این بخش است. از طرفی, اختتف زیاد میان قیمت سر مزرعه و قیمت های پرداختی مصرف کننده از معضلات بازار محصولات کشاورزی در ایران است. گسترش تجارت الکترونیکی در بخش کشاورزی یکی از راه حل های مناسب برای رفع این مشکلات است. پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر پذیرش تجارت الکترونیکی در بخش کشاورزی انجام گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه جمع آوری داده ها و اطلاعات از نوع توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری پژوهش قسمت خرید و فروش سایت بازار بزرگ کشاورزی بود که در آن 300 نفر در بخش خرید و فروش فعالیت می کنند. نمونه ای به حجم 201 نفر به روش تصادفی ساده از بین آن ها انتخاب شد. ابزار تحقیق پرسشنامه است و داده ها به روش مدل سازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد. یافته های تحقیق نشان داد نگرش در رابطه سودمندی درک شده و ریسک های امنیتی, عملکردی, مالی و زمانی با پذیرش تجارت الکترونیکی نقش میانجی دارد. اثر همکاران با واسطه هنجار ذهنی بر تمایل به پذیرش تجارت الکترونیکی موثر است. در این پژوهش سهولت استفاده ادراک شده و قابلیت سازگاری بر نگرش تاثیری نداشتند. در نهایت, پیشنهادهایی بر مبنای نتایج تحقیق بیان شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیری، علی نقی، جعفری، سیدمحمدباقر، و حسینی ابوعلی، معصومه. (1395). بررسی عوامل موثر بر پذیرش تجارت الکترونیکی در بخش کشاورزی ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی، 14(2 )، 541-565. SID. https://sid.ir/paper/196478/fa

    Vancouver: کپی

    امیری علی نقی، جعفری سیدمحمدباقر، حسینی ابوعلی معصومه. بررسی عوامل موثر بر پذیرش تجارت الکترونیکی در بخش کشاورزی ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1395؛14(2 ):541-565. Available from: https://sid.ir/paper/196478/fa

    IEEE: کپی

    علی نقی امیری، سیدمحمدباقر جعفری، و معصومه حسینی ابوعلی، “بررسی عوامل موثر بر پذیرش تجارت الکترونیکی در بخش کشاورزی ایران،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 14، no. 2 ، pp. 541–565، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196478/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button