مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,441
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رتبه بندی شرکت های کارگزاری براساس شاخص های بازاریابی رابطه مند و رتبه بندی سازمان بورس (رویکرد تلفیقی RM و MADM فازی)

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 65

چکیده

 باتوجه به اهمیت رتبه بندی شرکت های کارگزاری برای مشتریان, این مقاله به تحلیل تاثیر شاخص های بازاریابی رابطه مند در رتبه بندی شرکت های کارگزاری پرداخته و نتایج بدست آمده را با نتایج حاصل از رتبه بندی شرکت های کارگزاری توسط سازمان بورس اوراق بهادار مقایسه می-نماید. بدین منظور, درمرحله نخست هفت شاخص از شاخص های بازاریابی رابطه مند که از نظر خبرگان بیشترین تاثیر را در رتبه بندی و ارزیابی عملکرد کارگزاری ها دارند از میان مجموعه شاخص های استخراج شده از تئوری و مدل های بازاریابی رابطه مند شامل اعتماد مشتری به سازمان, تعهد سازمان به مشتری, همدلی با مشتری, منافع مالی, شایستگی سازمان, مدیریت تعارضات, ارتباطات و منافع مالی از طریق پرسشنامه مشخص گردید. جامعه آماری تحقیق از دو بخش تشکیل می گردد: شرکت های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار و مشتریان شرکت های کارگزاری در شهرهای تهران و اصفهان که حداقل دو بار از خدمات ارائه شده شرکت های کارگزاری استفاده نموده اند. داده های -تحقیق از یک نمونه 378 نفری از میان مشریان کارگزاری ها و20 نفر از خبرگان بازار سرمایه جمع آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق, اصلی ترین معیارهای موثر بر بازاریابی رابطه مند, در قالب پرسشنامه مورد سنجش قرار گرفته و سپس از طریق فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی و تاپسیس فازی الگوریتم رتبه بندی شرکتهای کارگزاری طراحی و رتبه بندی صورت گرفت. آزمون همبستگی بین رتبه ها نشان دهنده وجود همسویی و همبستگی مستقیم میان دو ابزار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاضی زاده، مصطفی، صفری، سعید، محمدی، ابراهیم، و سمیع زاده، مهدی. (1395). مقایسه رتبه بندی شرکت های کارگزاری براساس شاخص های بازاریابی رابطه مند و رتبه بندی سازمان بورس (رویکرد تلفیقی RM و MADM فازی). مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار (مدیریت پرتفوی)، 7(29)، 45-65. SID. https://sid.ir/paper/197695/fa

    Vancouver: کپی

    قاضی زاده مصطفی، صفری سعید، محمدی ابراهیم، سمیع زاده مهدی. مقایسه رتبه بندی شرکت های کارگزاری براساس شاخص های بازاریابی رابطه مند و رتبه بندی سازمان بورس (رویکرد تلفیقی RM و MADM فازی). مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار (مدیریت پرتفوی)[Internet]. 1395؛7(29):45-65. Available from: https://sid.ir/paper/197695/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی قاضی زاده، سعید صفری، ابراهیم محمدی، و مهدی سمیع زاده، “مقایسه رتبه بندی شرکت های کارگزاری براساس شاخص های بازاریابی رابطه مند و رتبه بندی سازمان بورس (رویکرد تلفیقی RM و MADM فازی)،” مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار (مدیریت پرتفوی)، vol. 7، no. 29، pp. 45–65، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197695/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button