مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,761
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سیاست تقسیم سود شرکت ها با عرضه کنندگان و مشتریان عمده کالا و خدمات

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 48

چکیده

 هدف این مقاله, بررسی ارتباط بین عرضه کنندگان و مشتریان عمده کالا و خدمات با سیاست تقسیم سود شرکت ها است. در این مقاله بیان می شود که تامین کنندگان و مشتریان عمده چگونه بر سیاست تقسیم سود شرکت ها تاثیر می گذارند. پژوهش حاضر بر مبنای هدف, کاربردی و بر اساس روش, از نوع توصیفی و همبستگی است. آزمون فرضیه های تحقیق به کمک تجزیه و تحلیل رگرسیون چندگانه با استفاده از روش حداقل مربعات تلفیقی (RLS) انجام شده است. نمونه آماری مورد بررسی این پژوهش شامل 99 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. یافته ها حاکی از آن است که چنانچه شرکت خرید عمده داشته باشد, به عبارتی مواد اولیه خود را به صورت عمده خریداری نماید, توانایی توزیع سود نقدی کمتری دارد و بالعکس چنانچه دارای مشتریان عمده باشد و فروش محصولاتش را به صورت عمده انجام دهد, می تواند به صورت مستمر و سالانه به توزیع سود پرداخته و نیاز سهامداران خود را برآورده سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صراف، فاطمه، و چاووشی طهرانی، منصوره. (1395). رابطه سیاست تقسیم سود شرکت ها با عرضه کنندگان و مشتریان عمده کالا و خدمات. پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)، 8(32 )، 29-48. SID. https://sid.ir/paper/197912/fa

    Vancouver: کپی

    صراف فاطمه، چاووشی طهرانی منصوره. رابطه سیاست تقسیم سود شرکت ها با عرضه کنندگان و مشتریان عمده کالا و خدمات. پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)[Internet]. 1395؛8(32 ):29-48. Available from: https://sid.ir/paper/197912/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه صراف، و منصوره چاووشی طهرانی، “رابطه سیاست تقسیم سود شرکت ها با عرضه کنندگان و مشتریان عمده کالا و خدمات،” پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)، vol. 8، no. 32 ، pp. 29–48، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197912/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button