مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,630
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,161
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر توانایی مدیریت بر رقابت در بازار محصول

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 146

چکیده

 در عصر پرشتاب امروزی, وجود سیستم مدیریت با کفایت و کارا برای هدایت عملیات شرکت و باقی ماندن در عرصه رقابت, ضروری است. بدیهی است هر چه توانایی مدیریت در کنترل واحد تجاری بیشتر باشد, فرآیند راهبری آن بهتر صورت گرفته و در نهایت, شرکت توانایی لازم برای باقی ماندن در صحنه رقابت را خواهد داشت. هدف مقاله حاضر, بررسی تأثیر توانایی مدیریت بر رقابت در بازار محصول میباشد. در این راستا, توانایی مدیریت به صورت تمرکز توان مدیر برای بالا بردن میزان کارایی منابع شرکت تعریف شده است. برای محاسبه رقابت نیز از شاخصهای لرنر, لرنر تعدیل شده و هرفیندال – هیرشمن استفاده شده است. جامعه آماری مورد بررسی شامل 87 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده که به روش تلفیق کل دادهها و رگرسیون حداقل مربعات معمولی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. نتایج این پژوهش بیانگر تأیید فرضیهها بوده و نشان میدهد که توانایی مدیریت بر رقابت در بازار محصول تأثیر مثبت و معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیکبخت، محمدرضا، و قاسمی، علی. (1397). تأثیر توانایی مدیریت بر رقابت در بازار محصول. پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)، 10(40 )، 137-146. SID. https://sid.ir/paper/198186/fa

    Vancouver: کپی

    نیکبخت محمدرضا، قاسمی علی. تأثیر توانایی مدیریت بر رقابت در بازار محصول. پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)[Internet]. 1397؛10(40 ):137-146. Available from: https://sid.ir/paper/198186/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا نیکبخت، و علی قاسمی، “تأثیر توانایی مدیریت بر رقابت در بازار محصول،” پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)، vol. 10، no. 40 ، pp. 137–146، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/198186/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا