مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,152
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سازمانی در سیستم های هوشمند بانکداری (مطالعه موردی: بانک صادرات شعب تهران)

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 71

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر نقش فناوری اطلاعات در بهبود عملکرد سازمانی در سیستم های بانکداری هوشمند صورت گرفته است. روش تحقیق پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف از نوع کاربردی می باشد, جامعه آماری شامل کلیه مدیران, کارشناسان و کارکنان بخش فناوری اطلاعات شعب بانک صادرات شهر تهران به تعداد 150 نفر می باشد که از میان آن ها با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری خوشه ای 108 نفر به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد که روایی و پایایی آن مورد تایید خبرگان بانک می باشد, استفاده گردیده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای تمامی ابعاد پرسشنامه استاندارد بیش از 0.7 بدست آمد که نشان از پایایی مناسب ابزار پژوهش داشت. داده ها با روش مدل سازی معادلات ساختاری و استفاده از نرم افزار Smart PLS تحلیل و مدل نهایی ارائه گردیده است. نتایج پژوهش حاکی از برازش مناسب مدل مفهومی بر مبنای شاخص های مقادیر قابل قبول و معنادار ضرایب مسیر, بارهای عاملی, واریانس تبیین شده و شاخصGOF بود. نتایج نشان دهنده تاثیر معنادار و مثبت شاخصه های؛ کارایی عملیات, اثربخشی در هزینه, قابلیت اطمینان (پایایی), قابلیت انتخاب (تنوع) و دقت بر بهبود عملکرد سازمانی در چهار بعد مالی, مشتریان, فرایندهای داخلی و رشد و یادگیری در سیستم های بانکداری هوشمند است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احتشام راثی، رضا، و محرابی، جواد. (1395). تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سازمانی در سیستم های هوشمند بانکداری (مطالعه موردی: بانک صادرات شعب تهران). خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، 7(21)، 55-71. SID. https://sid.ir/paper/199035/fa

    Vancouver: کپی

    احتشام راثی رضا، محرابی جواد. تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سازمانی در سیستم های هوشمند بانکداری (مطالعه موردی: بانک صادرات شعب تهران). خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)[Internet]. 1395؛7(21):55-71. Available from: https://sid.ir/paper/199035/fa

    IEEE: کپی

    رضا احتشام راثی، و جواد محرابی، “تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سازمانی در سیستم های هوشمند بانکداری (مطالعه موردی: بانک صادرات شعب تهران)،” خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، vol. 7، no. 21، pp. 55–71، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199035/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button