حکمرانی خوب از جمله مباحث تازه ایست که در دو دهه اخیر توجه محافل علمی و بین المللی جهان را به خود معطوف نموده است. برای تحقق حکمرانی خوب مشخصه هایی عنوان شده اند. بی شک وزن و اهمیت هر یک از مشخصه ها برای دست یافتن به حاکمیت مطلوب با هم تفاوت دارند. سوال اصلی این تحقیق این است که درجه اهمیت هر شاخص برای رسیدن به کارایی واحدها و سازمان ها به چه ترتیب بوده و اولویت بندی شاخص ها چگونه است؟ در این مقاله که به دست آمده از تحقیقات میدانی است سعی شده شاخص های حکمرانی خوب، به صورت ریشه ای مطالعه شوند، سپس با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA) واحدهای کارا را از بین واحدهای دیگر مشخص نموده و در نهایت با استفاده از تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) اولویت بندی بین شاخص ها در سازمان های کارا انجام شود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کاکنان شعب بانک رفاه استان قزوین (N=41) می باشد. در پایان نتایج مطالعه حاکی از آن است که از میان 6 شاخص مطرح شده حکمرانی خوب، به ترتیب: پاسخگویی، قانون گرایی و ارزش گرایی در اولویت های اول تا سوم قرار می گیرند.