مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایت شهروندان از خدمات شورا و شهرداری دوره چهارم شهر سقز

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 102

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: رضایت شهروندان از خدمات شورا و شهرداری, نشان دهنده توسعه همه جانبه امور شهری و کارآمدی و اثربخشی مدیران شهری است. بی گمان برای استخراج میزان میزان رضایت شهروندان بهتر است جنبه های مختلف عملکرد شورا و شهرداری مورد مطالعه و سنجش قرار گیرد. هدف از این تحقیق تعیین میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شورا و شهرداری شهر سقز با توجه به جنبه های مختلف عملکرد در پایان دوره چهارم شورای اسلامی شهر است. روش پژوهش: نوع روش تحقیق ترکیبی (پیمایشی و توصیفی – تحلیلی) می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه با 55 سوال در قالب سه بعد الف: شورا؛ خدمات شهری و امور عمومی, ب: بخش عمرانی و شهرسازی, ج: امور فرهنگی و اجتماعی بود. جامعه آماری این پژوهش همه شهروندان بالای 15 سال بود و حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 381 نفر تعیین شد. برای تعیین روایی پرسشنامه از نظرات 30 نفراز خبرگان عمران و شهرسازی استفاده شد, همچنین باتوجه به اینکه ضریب آلفای کرونباخ 972/0 بدست آمد, پایایی ابزار تحقیق نیز مور تأیید قرار گرفت. یافته ها: میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شورا و شهرداری در زمینه خدمات شهری بیشتر از دو بعد دیگر است و شهروندان در زمینه امور فرهنگی کمترین رضایت را دارند. نتیجه گیری: خروجی های تحقیق نشان دهنده این است که در کل رضایت شهروندان در شهر سقز از عملکرد شورا و شهرداری دور چهارم در سطح متوسط به پایین است. ضمناً در 12 مورد از جنبه های عملکردی رضایت شهروندان بالاتر از میانگین و در 38 مورد رضایت کمتر از میانگین است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باغبانی، محمد. (1397). بررسی میزان رضایت شهروندان از خدمات شورا و شهرداری دوره چهارم شهر سقز. مطالعات مدیریت شهری، 10(34 )، 93-102. SID. https://sid.ir/paper/199271/fa

    Vancouver: کپی

    باغبانی محمد. بررسی میزان رضایت شهروندان از خدمات شورا و شهرداری دوره چهارم شهر سقز. مطالعات مدیریت شهری[Internet]. 1397؛10(34 ):93-102. Available from: https://sid.ir/paper/199271/fa

    IEEE: کپی

    محمد باغبانی، “بررسی میزان رضایت شهروندان از خدمات شورا و شهرداری دوره چهارم شهر سقز،” مطالعات مدیریت شهری، vol. 10، no. 34 ، pp. 93–102، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199271/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button