مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,921
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

870
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه شکاف نسلی با میل به مصرف کالاهای فرهنگی میان نسل جوان با نسل بزرگسال

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 94

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: هدف اصلی این مقاله, بررسی رابطه شکاف نسلی بامیل به مصرف کالاهای فرهنگی میان نسل جوان با نسل بزرگسال دردانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران, می باشد. بنابراین سوال اصلی آن است که آیا بین شکاف نسلی با میزان مصرف کالاهای فرهنگی میان نسل جوان با نسل بزرگسال رابطه معنی دار وجود دارد؟روش پژوهش: روش پژوهش پیمایشی وهمچنین روش همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل 340 نفر از دانشجویان دکتری, ارشد, لیسانس از رده سنی (25-19) سال به عنوان نسل جوان و (55-35) به عنوان نسل بزرگسال می باشند که از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند.یافته ها: یافته ها حاکی از آن است که دو نسل در زمینه مصرف کالای فرهنگی از شکاف نسلی باتوجه به فاصله سنی, تحصیلات, وضعیت تاهل, میزان مصرف کالای هنری و فضای فرهنگی تفاوت داشتند.نتیجه گیری: دو نسل بیشترین تفاوت را در خصوص میزان مصرف کالای هنری داشتند که می تواند نمایانگر تغییر در سبک و شیوه زندگی ودر نتیجه شکاف نسلی در آینده گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، فهیمه، و براتلو، فاطمه. (1393). بررسی رابطه شکاف نسلی با میل به مصرف کالاهای فرهنگی میان نسل جوان با نسل بزرگسال. مدیریت فرهنگی، 8(26)، 81-94. SID. https://sid.ir/paper/199508/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی فهیمه، براتلو فاطمه. بررسی رابطه شکاف نسلی با میل به مصرف کالاهای فرهنگی میان نسل جوان با نسل بزرگسال. مدیریت فرهنگی[Internet]. 1393؛8(26):81-94. Available from: https://sid.ir/paper/199508/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه مرادی، و فاطمه براتلو، “بررسی رابطه شکاف نسلی با میل به مصرف کالاهای فرهنگی میان نسل جوان با نسل بزرگسال،” مدیریت فرهنگی، vol. 8، no. 26، pp. 81–94، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199508/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button