Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,050
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,380
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهکارهای ارتقای مسئولیت اجتماعی در میان مدیران ستادی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 123

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: امروزه بشر نگران آینده زمین و وارثان خود می باشد. شاید اگر آیندگان زمینی نیز امروز می توانستند به مانند مالکان, کارکنان و مشتریان سازمان های امروزی از حق و حقوق خود دفاع کنند, بزرگ ترین جنگ عالم گیر بین امروز و فردا بپا می شد و اینک که چنین توانی را ندارند, بعضی از مالکان خودخواه زمینی تنها به شعارهایی بسنده می کنند که به فکر حقوق آیندگان نیز هستیم. بررسی راهکارهای ارتقای مسئولیت اجتماعی در میان مدیران ناگزیر است به ابعاد مسئولیت سازمانی, کارکردهای اقتصادی و حقوقی توجه لازم داشته باشد چرا که ارتباط معناداری این سه مولفه به هر چه میزان قوی باشد می تواند راهکار مورد نظر را تقویت نماید.روش پژوهش: پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی- پیمایشی محسوب می گردد که برای جمع آوری اطلاعات پژوهش از پرسشنامه استفاده شده است.یافته ها: با استفاده از آزمون کای اسکوئر (کای دو) مشخص شد بین مولفه های سازمان, حقوقی و اقتصادی رابطه معنا داری وجود دارد.نتیجه گیری: نتایج نهایی حاصله از پژوهش نشان دهنده این مطلب است که: در بخش مسئولیت سازمانی شامل مولفه های: ضوابط رفتاری, اخلاقی و اطاعت پذیری, فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مطلوب و موثر, میزان تعهد مدیران, و میزان نظارت بر امور سازمانی, ایجاد دلبستگی در نیروهای تخصصی, و شیوه عمل مدیران, حسن اجرای امور و برنامه ها در ارتقاء مسئولیت اجتماعی تاثیرگذار هستند با توجه به اینکه ضعیف ارزیابی شده اند لازم است مورد توجه جدی قرار بگیرد. در بخش اقتصادی: کاهش فساد اداری, کاهش فقر, افزایش رفاه عمومی, بین شفافیت در فعالیت های اداری, اقتصادی و تجاری, بازدهی مناسب و مطلوب, بین کاهش هزینه ها و افزایش کارایی, تامین نظر مشتریان یا مراجعین مولفه های تاثیرگذار بودند برای ارتقاء مسئولیت اجتماعی می بایست مورد اهتمام جدی مدیریت قرار بگیرد. در بخش حقوقی: برای ارتقاء مسئولیت اجتماعی و تعلیم و تربیت مطلوب و مناسب, و ایمنی و بهداشت, مسئولیت حقوقی, رعایت حقوق کارکنان, رعایت حقوق ذینفعان از مولفه های تاثیرگذار بود که در بررسی به عمل آمده ضعیف ارزیابی شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شاهینی، حسین علی. (1390). راهکارهای ارتقای مسئولیت اجتماعی در میان مدیران ستادی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی. مدیریت فرهنگی، 5(14)، 115-123. SID. https://sid.ir/paper/199642/fa

    Vancouver: کپی

    شاهینی حسین علی. راهکارهای ارتقای مسئولیت اجتماعی در میان مدیران ستادی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی. مدیریت فرهنگی[Internet]. 1390؛5(14):115-123. Available from: https://sid.ir/paper/199642/fa

    IEEE: کپی

    حسین علی شاهینی، “راهکارهای ارتقای مسئولیت اجتماعی در میان مدیران ستادی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی،” مدیریت فرهنگی، vol. 5، no. 14، pp. 115–123، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199642/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا