مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,460
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,047
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش معلمان در مهندسی فرهنگی کشور (مطالعه موردی معلمان مقطع متوسطه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 47

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش:. از جمله موضوعات فرهنگی مهم در مهندسی فرهنگی, نظام آموزشی و به خصوص آموزش و پرورش می باشد که معلمان در این فراگرد و در تربیت شهروندان مطلوب در جامعه نقش بنیادی دارند. مهندسی فرهنگی نظام آموزشی باید شامل هر چهار مولفه این نظام یعنی: معلم و استاد, دانش آموز و دانشجو, محتوای آموزشی و ساختار آموزشی باشد. مقاله حاضر به بررسی تاثیر معلمان مقطع متوسطه در ابعاد و مولفه های مهندسی فرهنگی و به تبع آن در تربیت شهروند شایسته پرداخته است. هدف این پژوهش شناسایی نقش معلمان مقطع متوسطه منطقه پنج آموزش و پرورش شهر تهران در مهندسی فرهنگی در سه بعد آموزشی, اجتماعی, سیاسی جهت تربیت شهروندان شایسته و کارآمد می باشد.روش پژوهش: این مقاله با روش توصیفی تحلیلی و مطالعه موردی انجام شده است. مطالعه موردی این مقاله دانش آموزان و معلمان مقطع متوسطه منطقه پنج آموزش و پرورش شهر تهران می باشد. قالب مفهومی و مدل این طرح نیز مدل شاین می باشد.یافته ها: یافته ها نشان می دهد که مهندسی فرهنگی دارای ابعاد, مولفه ها و شاخص های گوناگونی مانند بعد (فرهنگی) آموزشی, اجتماعی و سیاسی است.نتیجه گیری: این پژوهش سعی دارد تا با معرفی سه بعد (فرهنگی) آموزشی اجتماعی سیاسی مهندسی فرهنگی, نقش معلمان مقطع متوسطه منطقه پنج شهر تهران را در این ابعاد روشن نماید. همچنین سعی دارد تا با ارائه پیشنهاداتی برای ارتقای نقش معلمان مقطع متوسطه در مهندسی فرهنگی کشور بکوشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مهردوست، حسین، علی زاده، نادی، و رعیتی، محمدرضا. (1390). بررسی نقش معلمان در مهندسی فرهنگی کشور (مطالعه موردی معلمان مقطع متوسطه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران). مدیریت فرهنگی، 5(14)، 33-47. SID. https://sid.ir/paper/199644/fa

    Vancouver: کپی

    مهردوست حسین، علی زاده نادی، رعیتی محمدرضا. بررسی نقش معلمان در مهندسی فرهنگی کشور (مطالعه موردی معلمان مقطع متوسطه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران). مدیریت فرهنگی[Internet]. 1390؛5(14):33-47. Available from: https://sid.ir/paper/199644/fa

    IEEE: کپی

    حسین مهردوست، نادی علی زاده، و محمدرضا رعیتی، “بررسی نقش معلمان در مهندسی فرهنگی کشور (مطالعه موردی معلمان مقطع متوسطه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران)،” مدیریت فرهنگی، vol. 5، no. 14، pp. 33–47، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199644/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button