مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,002
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

665
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر مستقیم و غیرمستقیم هوش نظری بر هوش تربیتی در مراکز تربیت معلم ایران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر مستقیم و غیرمستقیم هوش نظری بر هوش تربیتی در مراکز تربیت معلم ایران بود. روش تحقیق همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدرسان مراکز تربیت معلم ایران در سال تحصیلی 88 - 87 بودند که از بین آن ها به روش نمونه گیری چند مرحله ای تعداد 200 نفر به صورت تصادفی انتخاب شده اند. داده ها به وسیله چهار پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شد. روایی صوری و محتوایی ابزار به وسیله صاحبنظران و روایی سازه آن به روش تحلیل عاملی تاییدی, تایید شد. ضریب پایایی پرسشنامه هوش نظری (0.86), هوش نظام مند (0.83), هوش تاملی (0.873) و هوش تربیتی (0.866) بدست آمد. یافته های پژوهش نشان می دهد که هوش نظری به صورت مستقیم (b=0.4) و غیرمستقیم 0.22 بر هوش تربیتی تاثیر دارد (P=0.000). نتایج تحقیق نشان دادکه هوش های نظری, نظام مند و تاملی بر هوش تربیتی تاثیر مستقیمی دارند. این متغیرها 44.5 درصد از واریانس هوش تربیتی را تبیین می کنند (P=0.000). هوش نظری بالاترین و پس از آن هوش نظام مند بیشترین تاثیر را بر هوش تربیتی داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقاحسینی، تقی، سلیمی، قربانعلی، سیادت، سیدعلی، رجایی پور، سعید، و کاظمی، ایرج. (1390). بررسی تاثیر مستقیم و غیرمستقیم هوش نظری بر هوش تربیتی در مراکز تربیت معلم ایران. رویکردهای نوین آموزشی، 6(1 (پیاپی 13))، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/201704/fa

    Vancouver: کپی

    آقاحسینی تقی، سلیمی قربانعلی، سیادت سیدعلی، رجایی پور سعید، کاظمی ایرج. بررسی تاثیر مستقیم و غیرمستقیم هوش نظری بر هوش تربیتی در مراکز تربیت معلم ایران. رویکردهای نوین آموزشی[Internet]. 1390؛6(1 (پیاپی 13)):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/201704/fa

    IEEE: کپی

    تقی آقاحسینی، قربانعلی سلیمی، سیدعلی سیادت، سعید رجایی پور، و ایرج کاظمی، “بررسی تاثیر مستقیم و غیرمستقیم هوش نظری بر هوش تربیتی در مراکز تربیت معلم ایران،” رویکردهای نوین آموزشی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 1–20، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201704/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button