مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,176
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,124
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی برای ارزیابی رابطه بین ارزشیابی توصیفی با شیفتگی تحصیلی، خلاقیت تحصیلی و خشنودی تحصیلی با میانجیگری امید تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 159

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, ارزیابی رابطه بین ارزشیابی توصیفی با شیفتگی تحصیلی, خلاقیت تحصیلی, و خشنودی تحصیلی مبتنی بر میانجیگری امید تحصیلی بوده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان ابتدائی شهر اصفهان در سال تحصیلی1391-1390تشکیل داده اند. روش نمونه گیری, خوشه ای چند مرحله ای بوده که نهایتا تعداد 240 نفر از دانش آموزان مورد نظر پژوهش, بطور تصادفی برای تحقیق انتخاب شده اند.ابزار تحقیق پنج پرسشنامه محقق ساخته بوده است: 1- پرسشنامه محقق ساخته شاخص های ارزشیابی توصیفی کارآمد, 2- پرسشنامه محقق ساخته امید تحصیلی, 3- پرسشنامه خلاقیت تحصیلی (عابدی), 4-پرسشنامه محقق ساخته شیفتگی تحصیلی, 5- پرسشنامه محقق ساخته موفقیت تحصیلی که روایی آنها به لحاظ محتوا تامین شده و در این خصوص از نظرهای استادان و متخصصان استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش تحلیل مسیر و مدل معادله ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش حاضر, نشان داد که ارزشیابی توصیفی بر امید تحصیلی اثر مستقیم دارد. نیز امید تحصیلی بر شیفتگی تحصیلی, خلاقیت تحصیلی, و موفقیت تحصیلی تاثیر مستقیم دارد (p<0.001). همچنین, نتایج نشان داد, ارزشیابی توصیفی بر شیفتگی تحصیلی, خلاقیت تحصیلی, و موفقیت تحصیلی تاثیر غیر مستقیم دارد (p<0.001). مطالعه مدل تجربی پژوهش به روش معادله ساختاری نشان داد, شاخص های GFIبرابر با 0.96, AGFI برابر با 0.93,RMSEA  برابر با 0.0483, (c2) برابر با 246.71 و df=94 بوده که گویای برازش مطلوب مدل است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سهرابی، مجتبی، و شفیع پورمطلق، فرهاد. (1393). ارائه مدلی برای ارزیابی رابطه بین ارزشیابی توصیفی با شیفتگی تحصیلی, خلاقیت تحصیلی و خشنودی تحصیلی با میانجیگری امید تحصیلی. رویکردهای نوین آموزشی، 9(1 (پیاپی 19) )، 143-159. SID. https://sid.ir/paper/201706/fa

    Vancouver: کپی

    سهرابی مجتبی، شفیع پورمطلق فرهاد. ارائه مدلی برای ارزیابی رابطه بین ارزشیابی توصیفی با شیفتگی تحصیلی, خلاقیت تحصیلی و خشنودی تحصیلی با میانجیگری امید تحصیلی. رویکردهای نوین آموزشی[Internet]. 1393؛9(1 (پیاپی 19) ):143-159. Available from: https://sid.ir/paper/201706/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی سهرابی، و فرهاد شفیع پورمطلق، “ارائه مدلی برای ارزیابی رابطه بین ارزشیابی توصیفی با شیفتگی تحصیلی, خلاقیت تحصیلی و خشنودی تحصیلی با میانجیگری امید تحصیلی،” رویکردهای نوین آموزشی، vol. 9، no. 1 (پیاپی 19) ، pp. 143–159، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201706/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button