مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

758
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل عاملی استراتژی های خودرهبری و رابطه آن ها با عملکرد تحصیلی دانشجویان (مورد: دانشجویان دانشکده علوم و ادبیات دانشگاه بیرجند)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مدل یابی عاملی استراتژی های خودرهبری و رابطه آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده های علوم و ادبیات دانشگاه بیرجند انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران, حجم نمونه به تعداد 351 نفر از دانشجویان تعیین و روش نمونه گیری طبقه ای با اختصاص متناسب برای انتخاب نمونه استفاده شد. در این پژوهش, از پرسشنامه خودرهبری نک و هاگتون (2002) با پایایی (a=0.80) استفاده شد. تحلیل عاملی اکتشافی به روش مولفه های اصلی (PC) نشان داد, دانشجویان شش استراتژی خودرهبری, شامل: تمرکز بر پاداش های طبیعی و هدف گذاری شخصی (a=0.66), تجسم عملکرد موفق (a=0.59), خودتنبیهی (a=0.56), خودگفتگویی (a=0.73), خودراهنمایی (a=0.69) و خودپاداش دهی (a=0.71) را استفاده می کنند. تحلیل همبستگی نیز نشان داد, میان به کارگیری استراتژی های خود رهبری و عملکرد تحصیلی دانشجویان رابطه مثبت (r=0.25) و معنی داری وجود دارد (p<0.01). نتایج رگرسیون همزمان نشان داد از میان استراتژی های خودرهبری, خودگفتگویی (b=20), خودپاداش دهی (b=21) و خودتنبیهی (b=33) با عملکرد تحصیلی دانشجویان همبستگی چندگانه معنی داری داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    واعظی، مظفرالدین، مزاری، ابراهیم، خباره، کبری، مقدم زاده، علی، و شالباف، عذرا. (1394). تحلیل عاملی استراتژی های خودرهبری و رابطه آن ها با عملکرد تحصیلی دانشجویان (مورد: دانشجویان دانشکده علوم و ادبیات دانشگاه بیرجند). رویکردهای نوین آموزشی، 10(2 (پیاپی 22) )، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/201715/fa

    Vancouver: کپی

    واعظی مظفرالدین، مزاری ابراهیم، خباره کبری، مقدم زاده علی، شالباف عذرا. تحلیل عاملی استراتژی های خودرهبری و رابطه آن ها با عملکرد تحصیلی دانشجویان (مورد: دانشجویان دانشکده علوم و ادبیات دانشگاه بیرجند). رویکردهای نوین آموزشی[Internet]. 1394؛10(2 (پیاپی 22) ):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/201715/fa

    IEEE: کپی

    مظفرالدین واعظی، ابراهیم مزاری، کبری خباره، علی مقدم زاده، و عذرا شالباف، “تحلیل عاملی استراتژی های خودرهبری و رابطه آن ها با عملکرد تحصیلی دانشجویان (مورد: دانشجویان دانشکده علوم و ادبیات دانشگاه بیرجند)،” رویکردهای نوین آموزشی، vol. 10، no. 2 (پیاپی 22) ، pp. 1–20، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201715/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button