مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,063
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,013
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش رفتار جراتمندانه برکیفیت زندگی در مدرسه و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 116

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی تاثیر آموزش رفتار جراتمندانه بر افزایش کیفیت زندگی در مدرسه و کاهش اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر انجام شد. روش پژوهش حاضر نیمه تجربی از نوع پیش آزمون-پس آزمون و جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهر اهواز در سال تحصیلی 90-91 بود. برای این منظور, 100 دانش آموز پرسشنامه های پژوهش را پرکردند و از این بین, 30 نفر که نمره های بالایی در اضطراب اجتماعی داشتند, انتخاب و به تصادف در دو گروه گذاشته شدند و سپس به تصادف برای یکی از این گروه ها آموزش ارائه شد. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش مقیاس اضطراب اجتماعی واتسون و فرند (1969) و مقیاس کیفیت زندگی در مدرسه اندرسون و بروک (2000) بود. طرح این پژوهش آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. پس از انجام مداخله آزمایشی که طی هشت جلسه صورت گرفت, دوباره میزان اضطراب اجتماعی و کیفیت زندگی در مدرسه سنجیده شد. نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیری و نیز میانگین های پیش آزمون و پس آزمون دو گروه آزمایش و کنترل حاکی از تفاوت معنی دار بین این دو گروه در متغیرهای پژوهش بود. می توان گفت که آموزش رفتار جراتمندانه موجب افزایش کیفیت زندگی در مدرسه (p<0.000) و کاهش اضطراب اجتماعی (p<0.001) شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادری نوبندگانی، زهرا، مومنی جاوید، مهرآور، و حسینیان، سیمین. (1394). تاثیر آموزش رفتار جراتمندانه برکیفیت زندگی در مدرسه و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر. رویکردهای نوین آموزشی، 10(2 (پیاپی 22) )، 101-116. SID. https://sid.ir/paper/201718/fa

    Vancouver: کپی

    نادری نوبندگانی زهرا، مومنی جاوید مهرآور، حسینیان سیمین. تاثیر آموزش رفتار جراتمندانه برکیفیت زندگی در مدرسه و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر. رویکردهای نوین آموزشی[Internet]. 1394؛10(2 (پیاپی 22) ):101-116. Available from: https://sid.ir/paper/201718/fa

    IEEE: کپی

    زهرا نادری نوبندگانی، مهرآور مومنی جاوید، و سیمین حسینیان، “تاثیر آموزش رفتار جراتمندانه برکیفیت زندگی در مدرسه و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر،” رویکردهای نوین آموزشی، vol. 10، no. 2 (پیاپی 22) ، pp. 101–116، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201718/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا