مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

499
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگویی برای تطبیق نظام های تربیت معلم

صفحات

 صفحه شروع 224 | صفحه پایان 259

چکیده

 این پژوهش با هدف طراحی الگویی برای تطبیق نظام های تربیت معلم انجام شده است. روش انجام پژوهش, روش نظریه مبنایی یا داده بنیاد و ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه نیمه ساختاریافته و چک لیست های محقق ساخته است. جامعه مورد مطالعه شامل منابع مکتوب چون مقالات و کتب منتشره شده حوزه مطالعات تطبیقی در 20 سال اخیر و استادان, کارکنان و مسئولان دانشگاه فرهنگیان بودند. حجم نمونه علاوه بر 20 کتاب, 45 مقاله و 30 پایان نامه, 16 نفر از استادان وکارکنان و مسئولان ارشد دانشگاه فرهنگیان بودند که به روش گلوله برفی انتخاب شده و پژوهشگر را به اشباع اطلاعاتی رساندند. نتایج تحلیل مصاحبه ها و منابع مکتوب در نظام های تربیت معلم به ترسیم الگویی مفهومی منتهی شد که در آن 12 مقوله در 3 بعد: عوامل زمینه ای, عوامل داخلی, عوامل میانی؛ وجود دارد. بعد عوامل زمینه ای شامل مقولات: جغرافیایی, تاریخی, سیاسی, اجتماعی, اقتصادی و فرهنگی است که از 42 خرده مقوله استنتاج شده اند. بعد عوامل داخلی شامل مقولات: مؤلفه های نظام تربیت-معلم, برنامه درسی, جذب دانشجو است که از 53 خرده مقوله به دست آمدند. بعد عوامل میانی شامل مقولات: الزامات تغییر, الگو برداری, بومی سازی است که مستخرج از 23 خرده مقوله بودند. این الگو به پژوهشگران تطبیقی در نظام های تربیت معلم کمک می کند تا به همه ابعاد ضروری در تطبیق توجه نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعزازی، مهری، نوریان، محمد، خسروی بابادی، علی اکبر، و نوروزی، داریوش. (1398). طراحی الگویی برای تطبیق نظام های تربیت معلم. پژوهش های برنامه درسی، 9(1 (پیاپی 17) )، 224-259. SID. https://sid.ir/paper/202737/fa

    Vancouver: کپی

    اعزازی مهری، نوریان محمد، خسروی بابادی علی اکبر، نوروزی داریوش. طراحی الگویی برای تطبیق نظام های تربیت معلم. پژوهش های برنامه درسی[Internet]. 1398؛9(1 (پیاپی 17) ):224-259. Available from: https://sid.ir/paper/202737/fa

    IEEE: کپی

    مهری اعزازی، محمد نوریان، علی اکبر خسروی بابادی، و داریوش نوروزی، “طراحی الگویی برای تطبیق نظام های تربیت معلم،” پژوهش های برنامه درسی، vol. 9، no. 1 (پیاپی 17) ، pp. 224–259، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202737/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا