مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,053
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنتز پژوهی در مطالعات تطبیقی نظام های تربیت معلم ایران و جهان

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف این مقاله, مطالعه ی نظام مند و ارائه ی فراترکیبی از الگوهای نظری و پژوهش های انجام شده در حوزه ی تطبیق تربیت معلم ایران و کشورهای مختلف جهان است. رویکرد مورد استفاده, کیفی و از نوع سنتز پژوهی است که با روش تحلیل محتوا و به کمک فراترکیب این پژوهش انجام شد. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی کتاب ها, مقالات, پایان نامه ها و پژوهش های حوزه ی آموزش وپرورش تطبیقی به ویژه درزمینه ی تربیت معلم است. بیش از 10 کتاب آموزش وپرورش تطبیقی که در 15 سال اخیر در ایران نگارش یافته اند و3 کتاب به زبان انگلیسی, 53 مقاله, پایان نامه و پژوهش به زبان فارسی وانگلیسی از منابعی بودند که به صورت هدفمند به عنوان حجم نمونه مورداستفاده قرار گرفتند. نتایج این تحلیل و سپس ترکیب آن ها, چارچوب مفهومی را درحوزه ی تطبیق نظام های تربیت معلم شکل دادند که حول 3 محور اصلی هست: برنامه ی جامع تربیت معلم, الگوهای اجتماعی, الگوهای اقتصادی. این محورها نقش اساسی در روند تربیت معلم کشور ایفا می کند و می تواند مبنایی برای پژوهشگران تطبیقی در حوزه ی تربیت معلم باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعزازی، مهری، نوریان، محمد، خسروی بابادی، علی اکبر، و نوروزی، داریوش. (1397). سنتز پژوهی در مطالعات تطبیقی نظام های تربیت معلم ایران و جهان. نظریه و عمل در برنامه درسی، 6(11 )، 67-104. SID. https://sid.ir/paper/241853/fa

    Vancouver: کپی

    اعزازی مهری، نوریان محمد، خسروی بابادی علی اکبر، نوروزی داریوش. سنتز پژوهی در مطالعات تطبیقی نظام های تربیت معلم ایران و جهان. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1397؛6(11 ):67-104. Available from: https://sid.ir/paper/241853/fa

    IEEE: کپی

    مهری اعزازی، محمد نوریان، علی اکبر خسروی بابادی، و داریوش نوروزی، “سنتز پژوهی در مطالعات تطبیقی نظام های تربیت معلم ایران و جهان،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 6، no. 11 ، pp. 67–104، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241853/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button