مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,098
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,678
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر یادگیری موقعیتی تلفیقی بر انگیزش تحصیلی، پیشرفت تحصیلی و اضطراب امتحان دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 199

چکیده

 هدف از انجام تحقیق, تعیین تاثیر یادگیری موقعیتی تلفیقی بر انگیزش تحصیلی, پیشرفت تحصیلی و اضطراب امتحان دانشجویان بود. تحقیق از نوع شبه تجربی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان سال سوم رشته روان شناسی عمومی دانشگاه پیام نور مرکز تهران که در نیم سال دوم سال تحصیلی 90-1389 در درس آسیب شناسی روانی یک ثبت نام کرده بودند, می گردید. تعداد 16 دانشجو در روش آموزش مستقیم و 18 دانشجو در برنامه یادگیری موقعیتی تلفیقی شرکت کردند. دانشجویانی که قبلا این درس را اخذ کرده بودند و یا به همکاری با پژوهش گر تمایل نداشتند از برنامه حذف گردیدند. از بین کلاس هایی که در آن ترم تحصیلی درس یادشده در آن ها ارائه می شد, دو کلاس به صورت تصادفی برای اجرای برنامه های آموزش مستقیم و یادگیری موقعیتی تلفیقی انتخاب شدند. به منظور تعیین میزان پیشرفت تحصیلی در گروه ها, بانک سوالی تهیه شد و از هر بخش, محتوای بخش اختلالات اضطرابی درس آسیب شناسی روانی 1, تعدادی سوال به صورت تصادفی انتخاب شدند و در هر دو گروه در مرحله های پیش آزمون و پس آزمون به صورت یکسان استفاده گردید. اضطراب امتحان از طریق پرسش نامه اضطراب اهواز (1375) و انگیزش تحصیلی دانشجویان با استفاده از فرم کوتاه شده پرسش نامه استاندارد انگیزش تحصیلی مک اینرنی و سینکلایر (1372) مورد سنجش قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون آماری من ویتنی انجام شد. نتایج نشان دادند که در مقایسه با روش آموزش مستقیم, یادگیری موقعیتی تلفیقی موجب افزایش پیشرفت تحصیلی, افزایش انگیزش تحصیلی و کاهش اضطراب امتحان گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعیمی حسینی، فخرالزمان، زارع، حسین، هرمزی، محمود، شقاقی، فرهاد، و کاوه، محمدحسین. (1390). تاثیر یادگیری موقعیتی تلفیقی بر انگیزش تحصیلی, پیشرفت تحصیلی و اضطراب امتحان دانشجویان. پژوهش های برنامه درسی، 1(2)، 177-199. SID. https://sid.ir/paper/202750/fa

    Vancouver: کپی

    نعیمی حسینی فخرالزمان، زارع حسین، هرمزی محمود، شقاقی فرهاد، کاوه محمدحسین. تاثیر یادگیری موقعیتی تلفیقی بر انگیزش تحصیلی, پیشرفت تحصیلی و اضطراب امتحان دانشجویان. پژوهش های برنامه درسی[Internet]. 1390؛1(2):177-199. Available from: https://sid.ir/paper/202750/fa

    IEEE: کپی

    فخرالزمان نعیمی حسینی، حسین زارع، محمود هرمزی، فرهاد شقاقی، و محمدحسین کاوه، “تاثیر یادگیری موقعیتی تلفیقی بر انگیزش تحصیلی, پیشرفت تحصیلی و اضطراب امتحان دانشجویان،” پژوهش های برنامه درسی، vol. 1، no. 2، pp. 177–199، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202750/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button