مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی های تصویری بر توانایی حل مسایل کلامی ریاضی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 200 | صفحه پایان 224

چکیده

 هدف این مطالعه, بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی های تصویری بر توانایی حل مسایل کلامی ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی بوده است. این پژوهش از نوع تحلیل محتوا و طرح های نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون-پیگیری با گروه کنترل است. پس از مطالعه و طراحی آموزشی, 40 نفر از دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی مشغول به تحصیل در یک آموزشگاه در سال تحصیلی 97-1396 در شهر یاسوج به صورت داوطلب آزاد در این پژوهش شرکت کردند. مشارکت کنندگان با انتساب تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شده و گروه آزمایشی برای 9 جلسه (هر هفته یک جلسه) با استفاده از روش آموزش بازنمایی محور تحت آموزش قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده ها در تحلیل محتوا از تکنیک آنتروپی شانون و در بخش نیمه آزمایشی از آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر استفاده شد. نتایج تحلیل محتوا نشان داده است, بیش ترین توجه برای توزیع و حضور مسایل کلامی به ترتیب به مسایل بازنمایی عریان, بازنمایی ضروری, بازنمایی کمک کننده و در نهایت به مسایل بازنمایی بی فایده شده است. همچنین نتایج تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر نشان داد که تفاوت معناداری در میانگین تمام مولفه های توانایی حل مسایل کلامی (05/0 P<) بین گروه کنترل و آزمایش وجود دارد؛ لذا آموزش بازنمایی های تصویری موجب افزایش توانایی حل مسایل کلامی ریاضی در دانش آموزان شده است. به علاوه نتایج نشان می دهد که استفاده از بازنمایی های تصویری در حل مسایل کلامی در طول زمان ثبات دارد؛ و نهایتا نتایج مقایسه زوجی بازنمایی های متفاوت نشان می دهد اثرات بازنمایی های متفاوت یکسان نمی باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزیزی محمودآباد، مهران، لیاقت دار، محمدجواد، و عریضی، حمیدرضا. (1398). بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی های تصویری بر توانایی حل مسایل کلامی ریاضی دانش آموزان. پژوهش های برنامه درسی، 9(2 (پیاپی18) )، 200-224. SID. https://sid.ir/paper/202769/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزی محمودآباد مهران، لیاقت دار محمدجواد، عریضی حمیدرضا. بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی های تصویری بر توانایی حل مسایل کلامی ریاضی دانش آموزان. پژوهش های برنامه درسی[Internet]. 1398؛9(2 (پیاپی18) ):200-224. Available from: https://sid.ir/paper/202769/fa

    IEEE: کپی

    مهران عزیزی محمودآباد، محمدجواد لیاقت دار، و حمیدرضا عریضی، “بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی های تصویری بر توانایی حل مسایل کلامی ریاضی دانش آموزان،” پژوهش های برنامه درسی، vol. 9، no. 2 (پیاپی18) ، pp. 200–224، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202769/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button